„Gazeta Wyborcza” w górę, „Super Express” w dół
Dzienniki w kwietniu bieżącego roku zarobiły na reklamach 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej”, najwięcej stracił „Super Express”.
Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich gazet wyniosły w kwietniu bieżącego roku 211,3 mln zł, czyli o 7 proc. więcej niż w marcu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Kwiecień był najlepszym pod tym względem miesiącem w bieżącym roku – w I kwartale jedynie w marcu gazety zarobiły z reklam nieco ponad 200 mln zł (więcej).
Największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych – o 31 proc. (do 87,6 mln zł) – zanotowała w kwietniu liderująca na rynku „Gazeta Wyborcza”. Z kolei „Puls Biznesu” zarobił na reklamach 27 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Rzeczpospolita” – 20 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” stracił pod tym względem 63 proc. w porównaniu do „Dziennika”, natomiast zyskał 83 proc. w porównaniu do „Gazety Prawnej”.
Nieznaczne zmiany wpływów reklamowych w skali rok do roku zanotowały w kwietniu „Fakt” (wzrost o 5 proc.), „Polska” (spadek o 4 proc.) i „Parkiet” (o 6 proc.). Najwięcej – 13 proc. – stracił pod tym względem „Super Express”.
Warto zwrócić uwagę, że o ile gazety ogólnopolskie w kwietniu cennikowo zarobiły na reklamach 13 proc. mniej niż rok wcześniej, o tyle w przypadku gazet regionalnych ten spadek wyniósł tylko 3 proc., a w przypadku gazet bezpłatnych – 1 proc.
Przypomnijmy, że w kwietniu w związku z żałobą narodową po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem większość gazet przez kilka dni nie publikowała reklam, zamieszczając jednocześnie dużo nekrologów (więcej).
wpływy reklamowe gazet (zł, bez autopromocji) | ||
IV 2010 | IV 2009 | |
Gazeta Wyborcza | 87 671 139 | 67 021 871 |
Polska | 24 185 598 | 25 278 115 |
Fakt | 17 705 045 | 16 875 637 |
Rzeczpospolita | 16 772 543 | 14 020 218 |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 046 507 | 11 168 013* / 3 857 945** |
Super Express | 6 982 791 | 8 046 569 |
Puls Biznesu | 3 346 210 | 2 640 950 |
Parkiet | 1 543 767 | 1 635 638 |
inne ogólnopolskie | 3 198 633 | 3 695 669 |
regionalne | 32 271 116 | 33 184 671 |
bezpłatne | 10 563 776 | 10 656 830 |
razem | 211 287 125 | 198 082 126 |
* dane "Dziennika" | ||
* dane "Gazety Prawnej" |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w górę, „Super Express” w dół
http://chomikuj.pl/?page=221848
Subject: FLUOR
Ostatnio obserwuje się bardzo dużo przypadków tak zwanej ostoperozy przedszkolnej,a to na skutek nadmiaru fluoru,podawanego dzieciom profilaktycznie w postaci tabletek kropli ,a także także specjalnych past z dużą zawartością FLUORU.
Od początku XX wieku wiedziano,że podawane ludziom niewielkich dawek fluoru sprawia ,że są bardziej ulegli i podatni na manipulacje.
Gdy więc podczas II wojny hitlerowcy szukali sposobu,
by otumanić więżniów obozów koncentracyjnych ,zaczęli podawać fluoru w wodzie pitnej .
Produkcję fluoru zlecili koncernowi I.G.Farben z Frankfurtu .Po zakończeniu wojny do Niemiec ,przyleciał wysłannik rządu USA . Charles Eiliot Perkins ,chemik który miał przyjrzeć się hitlerowskim metodom kontroli umysłów.
Odnalazł on dokumenty stwierdzające ,że zanim wybuchła
wojna niemiecko-radziecka w 1941 roku ,oba totalitarne reżimy , wymieniły się informacjami na temat sposobu
panowania nad masami.,,Bolszewicy uznali dodawanie leków do wody jako idealny sposób na skomunizowanie świata,,- napisał w raporcie Fluor nadawał się do tego znakomicie -nie dość,że wywoływał w umysłach pożądane
reakcje , to jeszcze można było uzasadnić jego użycie tym ,że chroni zęby .Z trucizny zrobiono lekarstwo .
Ale sami Amerykanie rozpropagowali cudowne właściwości fluoru ,że Fluor jest toksycznym odpadem przy produkcji aluminium.W Polsce i innych krajach bloku komunistycznego oraz w Wielkiej Brytanii wodę od lat się fluoryzuje.Wiele krajów nie wprowadziło jednak tego zwyczaju .Dlaczego ?
mgr.Monika Slotwińska
żródło; http://www.eioba.pl/a76208/szkodliwe_dzia_anie_fluoru#ixzz0z91wk913
http://www.oswiecenie.com/fluor.htm