„Gazeta Wyborcza” w ramach akcji "PrenumeRATUJ" zebrała 66 550 zł dla WWF
"Gazeta Wyborcza" w ramach akcji organizowanej z WWF Polska zebrała 66 550 zł na rzecz fundacji. Pieniądze pochodzą od czytelników, którzy zamówili prenumeratę cyfrową dziennika na stronie Wyborcza.pl/wwf.
Od 12 do 31 grudnia 2018 roku internauci wykupujący dostęp do treści "Gazety Wyborczej" na Wyborcza.pl/wwf, mogli wskazać gatunek zwierząt, któremu chcieli pomóc w ramach projektów WWF Polska. Wybierając okres prenumeraty: na miesiąc płacili kwotę 10 zł, kwartał - 30 zł lub rok - 100 zł w ten sposób pomagali zagrożonym gatunkom. Wilkowi, który jest na liście gatunków objętych ścisłą ochroną, prenumeratorzy przekazali 13 400 zł, foce - 8330 zł, rysiowi - 19 580 zł, sóweczce - 12 370 zł, morświnowi - 8360 zł, niedźwiedziowi brunatnemu - 4510 zł. Łącznie zebrano kwotę 66 550 zł.
Akcja "PrenumeRATUJ" była promowana w serwisach internetowych Wyborcza.pl, na profilach dziennika w mediach społecznościowych oraz w wydaniu papierowym "Gazety Wyborczej". Na łamach gazety w dziale Nauka prezentowane były również treści związane z akcją, WWF wspierały także redakcje lokalne "Gazety Wyborczej". Artykuły na temat środowiska i gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem nadal będą regularnie publikowane w serwisie Wyborcza.pl/zwierzeta.
"Gazeta Wyborcza" do tej pory angażowała się w takie inicjatywy społeczne i współpracę z organizacjami pozarządowymi jak z Polską Akcją Humanitarną i UNICEF, a w maju 2018 roku w ramach "Prenumeraty solidarnościowej" zebrano 150 tys. zł na pomoc osobom z niepełnosprawnościami. Z kolei wiosną 2018 roku, dzięki akcji „GW” 37,5 tys. zł trafiło na Kampanię Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenie Interwencji Prawnej.
WWF - World Wildlife Fund to międzynarodowa organizacja, która od ponad 55 lat działa na rzecz zagrożonych miejsc i gatunków. Wspiera ją ponad 5 milionów darczyńców na całym świecie. W Polsce od ponad 15 lat organizacja skupia się na lokalnych działaniach: ochronie Puszczy Karpackiej, odbudowie populacji rysia nizinnego na Mazurach czy zapobieganiu zanieczyszczeniom Bałtyku.
Według danych ZKDP w sierpniu 2018 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 89 535 egz. (po spadku o 12,1 proc. w skali roku). Sprzedaż kioskowa zmalała w skali roku o 10,9 proc. do 60 397 egz.
Z kolei portal Wyborcza.pl we wrześniu 2018 r. zanotował 6,14 mln realnych użytkowników i 54,55 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Z płatnej oferty internetowej „GW” na koniec 2017 r.. korzystało 133 tys. użytkowników. Pod koniec października w sobotnio-niedzielnym numerze „GW” ukazał się kod dający dostęp na 14 dni do internetowej oferty dziennika.
W pierwszej połowie 2018 r. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wyniosły 44,6 mln zł (5,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a wpływy reklamowe dziennika - 39,3 mln zł (po spadku o 9,2 proc. w skali roku).
W pierwszym półroczu tego roku grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Przychody z usług reklamowych wzrosły o 1,8 proc , do 267 mln zł.
Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w ramach akcji "PrenumeRATUJ" zebrała 66 550 zł dla WWF