SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)

We wrześniu gazety cennikowo zarobiły z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Większe od tej średniej spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Puls Biznesu”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Gazeta Wyborczej” (Agora) we wrześniu cennikowo zarobiła z reklam 15,3 proc. mniej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - 18,1 proc. mniej, a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 19,7 proc. mniej. Jeszcze większy spadek - wynoszący 26,2 proc. - zanotowała „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne).

>>> „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół, liderem „Fakt” 

Z kolei cennikowe wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) zmalały w skali roku o 11,8 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,3 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 8,3 proc. Mniejsze spadki zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Express Ilustrowany” - po 5,7 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - 2,4 proc.

>>> Gazety regionalne tracą, liderem „Dziennik Zachodni” 

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
Wirtualnemedia.plIX.2012IX.2011
Gazeta Wyborcza56 355 621 zł66 556 294 zł
Polska27 800 052 zł28 481 060 zł
Fakt18 905 444 zł20 848 434 zł
Rzeczpospolita12 406 190 zł13 525 319 zł
Metro11 004 340 zł11 670 850 zł
Super Express9 638 398 zł11 772 165 zł
Dziennik Gazeta Prawna6 572 981 zł7 451 354 zł
Puls Biznesu3 507 545 zł4 366 580 zł
Gazeta Pomorska3 265 034 zł4 422 581 zł
Express Ilustrowany3 238 508 zł3 436 183 zł
monitorowane tytuły razem184 380 293 zł214 318 747 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A17
Agora boleśnie odczuwa upadek Amber Gold, największego chyba reklamodawcy Metra i GW. Myślę, że niedługo podzieli los sponsora.
odpowiedź
User
MALESZKA
A ile z reklam agory to dotacje z moich podatków ???( czyli reklamy rządowe)
odpowiedź
User
pragmatyk
jakieś 90%...
odpowiedź