Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)
We wrześniu gazety cennikowo zarobiły z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Większe od tej średniej spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Puls Biznesu”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Gazeta Wyborczej” (Agora) we wrześniu cennikowo zarobiła z reklam 15,3 proc. mniej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - 18,1 proc. mniej, a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 19,7 proc. mniej. Jeszcze większy spadek - wynoszący 26,2 proc. - zanotowała „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne).
>>> „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół, liderem „Fakt”
Z kolei cennikowe wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) zmalały w skali roku o 11,8 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,3 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 8,3 proc. Mniejsze spadki zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Express Ilustrowany” - po 5,7 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - 2,4 proc.
>>> Gazety regionalne tracą, liderem „Dziennik Zachodni”
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
Wirtualnemedia.pl | IX.2012 | IX.2011 |
Gazeta Wyborcza | 56 355 621 zł | 66 556 294 zł |
Polska | 27 800 052 zł | 28 481 060 zł |
Fakt | 18 905 444 zł | 20 848 434 zł |
Rzeczpospolita | 12 406 190 zł | 13 525 319 zł |
Metro | 11 004 340 zł | 11 670 850 zł |
Super Express | 9 638 398 zł | 11 772 165 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 6 572 981 zł | 7 451 354 zł |
Puls Biznesu | 3 507 545 zł | 4 366 580 zł |
Gazeta Pomorska | 3 265 034 zł | 4 422 581 zł |
Express Ilustrowany | 3 238 508 zł | 3 436 183 zł |
monitorowane tytuły razem | 184 380 293 zł | 214 318 747 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)