SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety zarobiły więcej z reklam, tylko „Polska” w dół

W I półroczu br. najważniejsze gazety zanotowały wyższe cennikowe wpływy reklamowe niż rok wcześniej. Z czołówki tylko „Polska” zarobiła mniej niż w I półroczu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich gazet od stycznia do czerwca br. wyniosły 1,14 mld zł, czyli o 0,79 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to zatrzymanie wyraźnych spadków z 2009 roku, kiedy gazety na reklamach zarobiły aż 14 proc. mniej niż w 2008 roku (więcej). Tendencja wzrostowa jest tym wyraźniejsza, że jeszcze w I kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 5 proc. niższe niż rok wcześniej (więcej).

Mimo minimalnego spadku całego segmentu większość czołowych gazet I półroczu br. cennikowo zarobiła na reklamach więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) – 17,78 proc. i „Fakt” (Axel Springer Polska) – 17,15 proc. „Rzeczpospolita” (Presspublica) „na papierze” zarobiła z reklam 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) osiągnął cennikowe wpływy reklamowe o 114,86 proc. wyższe niż „Gazeta Prawna” od stycznia do czerwca ub.r., za to o 34,29 proc. niższe niż „Dziennik” w tamtym okresie.

Liderująca wśród dzienników pod względem cennikowych wpływów reklamowych „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała od stycznia do czerwca br. 2,66-procentowy wzrost tych przychodów. Natomiast jedynym tytułem z czołówki, który zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polska” (Polskapresse). Gazety ukazujące się pod tą marką w I półroczu br. osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe o 1,88 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I-VI. 2010 I-VI. 2009
Gazeta Wyborcza 406 133 795 zł 395 604 647 zł
Polska 141 610 913 zł 144 320 714 zł
Fakt 106 830 325 zł 91 194 158 zł
Rzeczpospolita 88 568 130 zł 79 933 192 zł
Metro 51 016 158 zł 43 315 736 zł
Dziennik Gazeta Prawna 43 401 534 zł 66 053 956 zł* / 20 199 942 zł**
razem 1 146 838 328 zł 1 137 817 356 zł
* dane "Dziennika"
** dane "Gazety Prawnej"


 

Dołącz do dyskusji: Gazety zarobiły więcej z reklam, tylko „Polska” w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Przecież takie ''specjalisty'' od reklamy w ''Polsce'' w w ''PDZ'' to już asy nad asami - banda nieudaczników (... raczej nieudaczniczek)
0 0
odpowiedź
User
hehe
dobrze im
0 0
odpowiedź