SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gość Niedzielny" przed "Polityką", "Wprost" w dół o 34 proc.

Największe tygodniki opinii zamknęły styczeń 2010 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem był "Gość Niedzielny", najwięcej - aż 34 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny)  w styczniu w 2010 r. wyniosła 139 693 egz., czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" ze sprzedażą ogółem na poziomie 134 537 egz. (spadek o 8 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 104 459 egz. (spadek o 1 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 34 procent niż w styczniu 2009 roku.


2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 197 400 139 693 186 304 129 290
Polityka 198 854 134 537 217 758 146 747
Newsweek Polska 165 767 104 459 186 415 105 675
Wprost 167 347 85 007 233 319 129 010
Przekrój 85 000 38 802 101 511 49 504
Przewodnik Katolicki 37 617 28 301 31 966 28 381
Przegląd 68 100 21 937 69 300 23 551
Tygodnik Powszechny 40 657 16 948 45 917 21 836

2010/2009

styczeń grudzień
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 197 400 139 693 205 692 153 920
Polityka 198 854 134 537 219 334 151 370
Newsweek Polska 165 767 104 459 177 981 105 567
Wprost 167 347 85 007 167 653 88 882
Przekrój 85 000 38 802 84 983 42 480
Przewodnik Katolicki 37 617 28 301 34 796 28 433
Przegląd 68 100 21 937 68 100 23 801
Tygodnik Powszechny 40 657 16 948 40 028 19 395


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w styczniu 2010 r. sprzedała się w ilości 336 351 egz. (wzrost o 7 proc.). 


2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 494 724 336 351 454 622 313 687
Forum 30 148 16 901 34 101 18 221

 
2010/2009

styczeń grudzień
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 494 724 336 351 494 111 333 116
Forum 30 148 16 901 33 641 19 359


 

Dołącz do dyskusji: "Gość Niedzielny" przed "Polityką", "Wprost" w dół o 34 proc.

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jklooo
Warto wspomnieć, że Gościa Niedzielnego ma przykaz kupować każda parafia jest to przykaz z biskupiej góry. To jest sztuczna sprzedaż po prostu. Czemu nikt o tym nie powie wprost?
0 0
odpowiedź
User
KoD
Są jakieś statystyki obejmujące więcej tygodników - interesują mnie czasopisma: "NIE" i "Fakty i Mity". Jakoś nigdy nie można ich znaleźć w porównaniach...
0 0
odpowiedź
User
akosio
Ogólnie spada zapotrzebowanie na prasę drukowaną. Młodzi w większości nie kupują prasy, a bieżące informacje uzyskują z internetu. Zgadzam się z komentarzami "jkloo" i "KoD"
0 0
odpowiedź