GroupM obniża prognozę wydatków reklamowych w br., w 2017 roku wyniosą bilion dolarów
Należący do holdingu WPP koncern GroupM obniżył z 4,5 do 4 proc. prognozę wzrostu globalnych wydatków reklamowych w 2016 roku. Mimo to wydatki reklamowe w USA będą wyższe od zakładanych wcześniej, a w 2017 roku wartość światowego rynku reklamy i marketingu ma osiągnąć poziom biliona dolarów.
W najnowszej edycji raportu „This Year, Next Year” analitycy GroupM przewidują, że globalne wydatki na reklamę w br. osiągną kwotę 529,1 mld dol. Będzie to oznaczało wzrost rok do roku o 4 proc., a więc mniej o 0,5 pkt proc. w porównaniu z prognozami GroupM z grudnia ub.r.
Pomimo zapowiedzi słabnącej dynamiki wzrostu budżetów reklamowych w br. GroupM zakłada, że sytuacja na rynku w USA będzie lepsza niż zakładano wcześniej.
Według prognoz w br. wydatki na reklamę wzrosną w Stanach Zjednoczonych o 3,1 proc. rok do roku osiągając poziom 178,7 mld dol. Wcześniej zakładano, że tempo wzrostu wyniesie 2,7 proc.
Odnosząc się do 2017 r., analitycy GroupM przewidują globalny wzrost wydatków reklamowych o 4,3 proc., a w samym USA o 3 proc. Ponadto raport GroupM szacuje, że całkowita wartość światowego rynku reklamy i marketingu przekroczy w 2017 r. kwotę biliona dolarów.
Dołącz do dyskusji: GroupM obniża prognozę wydatków reklamowych w br., w 2017 roku wyniosą bilion dolarów