GroupM: wzrost wydatków reklamowych w przyszłym roku
Agencja medialna GroupM prognozuje, że wydatki reklamowe w badanychprzez nią mediach zwiększą się w przyszłym roku w USA o 3,7procenta.
W 2008 roku wydatki na amerykańskim rynku mają wynieść 168,6miliarda dolarów, podczas gdy bieżący rok ma przynieść wzrost o 2,8procenta, do poziomu 162,5 miliarda dolarów - informuje serwisMarketing Charts.
Z kolei biorąc pod uwagę globalny rynek, GroupM szacuje, że wbieżącym roku wzrost wyniesie 6 procent, a w przyszłym 6,8procenta. Wydatki w roku 2007 wyniosą 448,6, a w 2008 478,9miliarda dolarów.
Głównymi motorami napędowymi globalnego wzrostu mają być wprzyszłym roku telewizja i internet, które będą stanowićodpowiednio 50 i 30 procent nowych pieniędzy na rynku. Biorąc poduwagę kraje, najbardziej przyczynią się tutaj Chiny (21 procent)oraz Stany Zjednoczone (20 procent).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: GroupM: wzrost wydatków reklamowych w przyszłym roku