Groupon z niespodziewaną stratą, w górę przychód
Serwis zakupów grupowych Groupon po raz pierwszy od giełdowego debiutu opublikował swój oficjalny raport finansowy. Wyniki rozczarowały analityków.
W IV kwartale 2011 roku Groupon zanotował stratę netto w wysokości 42,7 miliona dolarów, w porównaniu do 378,6 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku 2010. Tymczasem analitycy oczekiwali niewielkiego zysku.
W tym samym czasie przychód firmy zwiększył się o 194,1 proc., ze 172,2 do 506,5 miliona dolarów.
Groupon podał, że globalna liczba "aktywnych klientów" serwisu wzrosła w ujęciu rocznym o ponad 275 proc., a w ujęciu kwartalnym o ponad 20 proc., do ponad 33 milionów w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku. To także wynik poniżej oczekiwań ekspertów. Firma definiuje "aktywnego klienta" jako takiego, który dokonał zakupu kuponu w poprzednich dwunastu miesiącach.
W całym 2011 roku Groupon zanotował 350,8 miliona dolarów straty, wobec 456,3 miliona dolarów straty w roku 2010. Przychód wzrósł o 419,2 proc., z 312,9 miliona do 1,6 miliarda dolarów.
Cena akcji serwisu po ogłoszeniu wyników finansowych spadła o 13 proc., do 21,35 dolara. To i tak więcej niż cena emisyjna, która na giełdowym debiucie w listopadzie zeszłego roku została ustalona na 20 dolarów (więcej na ten temat).
Firma prognozuje, że w I kwartale bieżącego roku jej przychód wyniesie od 510 do 550 milionów dolarów i będzie wyższy rok do roku o 73-86 proc.
Groupon poinformował także, że mobilną aplikację serwisu pobrało do tej pory na swoje smartfony ponad 26 milionów użytkowników z całego świata.
Dołącz do dyskusji: Groupon z niespodziewaną stratą, w górę przychód