Groupon zebrał 950 mln USD
Groupon zakończył rundę finansowania, w ramach której pozyskał od inwestorów 950 milionów dolarów.
Przypomnijmy, że popularny serwis umożliwiający robienie zakupów grupowych online uruchomił w grudniu rundę finansowania, chcąc sprzedać 30,1 miliona swoich akcji po cenie 31,59 dolara za każdą (więcej na ten temat), a pod koniec zeszłego roku ujawnił, że zebrał nieco ponad połowę środków (więcej na ten temat). Wcześniej Groupon odrzucił wartą 6 miliardów dolarów ofertę przejęcia złożoną przez Google (więcej na ten temat).
Teraz serwis poinformował, że zakończył cały proces, który jego wartość wycenia na 4,75 miliarda dolarów. Wśród inwestorów znalazły się firmy Andreessen Horowitz, Battery Ventures, DST, Greylock Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Maverick Capital, Silver Lake i Technology Crossover Ventures.
Pozyskane środki Groupon zamierza przeznaczyć na dalszą globalną ekspansję, inwestycje w technologie oraz wykupienie akcji od swoich pierwszych inwestorów i niektórych z ponad 3 tys. pracowników.
Serwis podaje też, że w 2010 roku rozszerzył swoją działalność z 1 do 35 krajów, pojawił się na prawie 500 nowych rynkach (w porównaniu do 30 w 2009 r.), zanotował wzrost liczby subskrybentów aż o 2,5 tys. proc. - z 2 do ponad 50 milionów, pozwolił zaoszczędzić konsumentom ponad 1,5 miliarda dolarów oraz nawiązał współpracę z 58 tys. lokalnych firm, z którymi dostarczył na całym świecie ponad 100 tys. promocyjnych ofert.
Dołącz do dyskusji: Groupon zebrał 950 mln USD