Grupa Walk: zmalały wpływy agencji kreatywnej, wzrosły z eventów, digitalu i PR
Grupa Walk odnotowała w 2019 oku wzrost wpływów w spółkach zajmujących się eventami, digitalem i PR-em (odpowiednio o 18,4 proc., 18,9 proc. i 24,3 proc.). Spadek wpływów o 7,6 proc. zanotowała zajmująca się kreacją reklamową agencja Walk Creative.
W 2019 roku wpływy agencji Walk Creative wyniosły 17,1 mln zł wobec 18,6 mln rok wcześniej. Oznacza to spadek w ujęciu rocznym o 7,6 proc. Koszty działalności operacyjnej w ubiegły roku wyniosły 16,8 mln zł wobec 18,6 mln zł rok wcześniej. To oznacza spadek o 9,4 proc. Na wynagrodzenia przeznaczono 1,7 mln zł, rok wcześniej było to 2,5 mln zł.
Zysk netto agencji Walk Creative wzrósł w ubiegłym roku z 78,3 tys. zł do 136,4 tys. zł.
W agencji Walk Events wpływy poszły w 2019 roku w górę o 18,4 proc. do 17,4 mln zł. Wzrosły koszty działalności operacyjnej - z 14,3 ml zł do ponad 17 mln zł. To wzrost o 19,2 proc. Koszt wynagrodzeń wyniósł 1,4 mln zł (wobec 1,5 mln zł rok wcześniej). Zysk netto spadł z 110,1 tys. zł do 96,2 tys. zł.
Zajmująca się obsługą reklamową firm w internecie Walk Digital odnotowała w 2019 roku wzrost wpływów o 18,9 proc. do 10,2 mln zł (rok wcześniej było to 8,6 mln zł). Znacząco wzrósł zysk netto, z 9,5 tys. zł w roku 2018 do 113,7 tys. zł rok później. Koszty operacyjne wyniosły w 2019r. 10,1 mln zł wobec 8,5 mln zł rok wcześniej (wzrost o 17,7 proc.). Wynagrodzenia wyniosły 1,25 mln zł wobec 1,2 mln w roku 2018.
Z całej Grupy Walk w 2019 roku najmocniej wzrosły przychody Walk PR - o 24,3 proc. do 9,6 mln zł. Rok wcześniej agencja zanotowała wpływy na poziomie 7,7 mln zł. Zysk netto wzrósł z 28,3 tys. zł do 177,5 tys. zł. Koszty operacyjne poszły w górę o 22,3 proc. do sumy 9,4 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 1,6 mln zł wobec 1,1 mln zł w 2018r.
Grupa Walk oferuje usługi z obszarów ATL, BTL, digital, field i shopper marketing, event marketing, public relations, social media. W 2019 roku spółki z grupy obsługiwały takich klientów jak Lotte Wedel, Adamed, Vision Express, FOX, Nikon.
Dołącz do dyskusji: Grupa Walk: zmalały wpływy agencji kreatywnej, wzrosły z eventów, digitalu i PR