„Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN
Reaktywowany „Idol” oglądało średnio 1,40 mln osób, o 70 tys. widzów mniej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2 i TVN. Wpływy reklamowe wyniosły 40,06 mln zł.
Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, w okresie od 15 lutego do 17 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59.
Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Następnie znalazł się drugi odcinek z 1,76 mln osób, a potem - trzeci z widownią na poziomie 1,54 mln.
W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą śledziło 1,47 mln osób przy udziałach wynoszących 9,72 proc. w 4+ oraz 13,36 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” obniża widownię stacji o 70 tys. osób. Spadły również udziały w obu grupach docelowych.
Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przełożyło się na 19,51 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 12,40 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (liczne programy, w tym: „Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne i „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać”; 7,62 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Wpływy reklamowe z 14 premierowych odcinków muzycznego formatu wyniosły 40,06 mln zł. Dla porównania szósta edycja Top Chef’a”, licząca 10 odcinków, z reklam zarobiła 16,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W talent-show Polsatu przed czteroosobowym jury stają aspirujący wokaliści (w wieku od 16 do 28 lat), prezentując wybraną przez siebie piosenkę.
Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Mariusz Dyba.
Telewizja Polsat nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.
Pierwsze cztery edycje „Idola” Polsat emitował od wiosny 2002 roku do wiosny 2005 roku, głównie w ramówkach wiosennych. Pierwszą oglądało średnio 2,9 mln widzów, drugą - 3,4 mln, trzecią - 2,6 mln, a czwartą - 1,8 mln widzów.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.
Dołącz do dyskusji: „Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN
Oglądanie Polsatu to tak w ogóle straszny obciach jest - tak mi się to utrwaliło jeszcze w latach 90. i tak pozostało do dzisiaj. Są znacznie lepsze kanały, a na Polsat szkoda czasu.