SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Imprezy sportowe coraz ważniejszym elementem w marketingu miejsc

- POT chce promować Polskę m.in. poprzez sport. Imprezy sportowe zaczynają odgrywać coraz większe znaczenie w tzw. marketingu miejsca, a przykładem jest wyścig kolarski Tour de Pologne - pisze Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Imprezy sportowe, zarówno te lokalne jak i o zasięgu międzynarodowym są magnesem, który przyciąga kibiców oraz turystów. Stąd też zaczynają one odgrywać coraz większe znaczenie w tzw. marketingu miejsca. Wszystkie duże wydarzenia, które są pretekstem do przyjazdu do Polski mają potencjał promocyjny, który Polska Organizacja Turystyczna wykorzystuje w umacnianiu wizerunku polskiej marki turystycznej.

Za przykład może posłużyć Tour de Pologne. Dlatego cieszę się, że od lat POT może współpracować przy wykorzystaniu medialnym tego wyścigu kolarskiego, znajdującego się w rankingu najważniejszych imprez tego typu w Europie. Tegoroczna, to edycja wyjątkowa, gdyż Tour de Pologne pojechał już po raz 70-ty, a dwa pierwsze etapy odbyły się we Włoszech. Polska Organizacja Turystyczna w dniu 25 lipca zorganizowała w Trento Wieczór Polski, który oprócz koncertu grupy Enej, objął prezentacje atrakcji turystycznych różnych regionów. Wydarzenie to uzupełnione zostało na terenie Włoch reklamą w telewizji i radio oraz na nośnikach zewnętrznych.

Działania promocyjne POT w kontekście wykorzystania Tour de Pologne jako kotwicy medialnej finansowane są ze środków unijnych w ramach działań promocyjno-informacyjnych kampanii produktowo-wizerunkowej Polski na wybranych rynkach zagranicznych, w tym na rynku włoskim, ze środków Działania 6.3 PO IG „Promujmy Polskę Razem”.

POT chce promować Polskę poprzez sport. Przykładem tego były już np. majowe mistrzostwa Europy w snookerze, a w ubiegłym roku Euro 2012, które okazało się rekordowe pod względem liczby zagranicznych turystów odwiedzających nasz kraj. Efekt przyjazdów po Euro 2012 miał być odłożony o 2-3 lata w czasie, czyli w latach 2013-2014, tymczasem już za 2012 odnotowaliśmy największy w ostatnich kilkunastu latach skok odwiedzin. Według statystyk POT, do Polski przyjechało 11 proc. więcej odwiedzających niż w 2011 roku.

Poprzez sport oraz rekomendacje chcemy budować pozytywny wizerunek Polski wśród gości nas odwiedzających. Dla budowy wizerunku turystycznego Polski, czyli dla zachęcenia turystów z całego świata do przyjazdów właśnie do tego miejsca, potrzeba pozytywnych emocji, które wywołują właśnie duże sportowe wydarzenia. W roku 2012 udział turystyki i przemysłu turystycznego w PKB, to prawie 6 proc., co umiejscawia turystykę wśród najbardziej dochodowych gałęzi polskiej gospodarki.


Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej

Dołącz do dyskusji: Imprezy sportowe coraz ważniejszym elementem w marketingu miejsc

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl