InPost ma już 16 tysięcy Paczkomatów w Polsce
W Gorzowie Wielkopolskim stanął Paczkomat firmy InPost numer 16 000.
InPost uruchomił Paczkomat nr 16 000 w Gorzowie Wielkopolskim, przy ul. Paderewskiego 4.
– Sieć Paczkomatów InPost jest wyjątkowa nie tylko ze względu na zasięg – ale przede wszystkim na niepowtarzalną i niedostępną w Polsce ani w Europie innowacyjność. Wprowadziliśmy mnóstwo autorskich udogodnień i cały czas pracujemy nad nowymi. Żadna znana mi podobna maszyna na świecie nie ma takich funkcjonalności, jak nasza. Do tego wyjątkowa szybkość dostaw – już w 20 miastach w Polsce oferujemy dostawy tego samego dnia – sprawia, że mamy przewagę konkurencyjną nad każdym innym operatorem logistycznym – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
InPost rozwija Paczkomaty poza Polską
InPost postawił Paczkomat nr 3000 w Wielkiej Brytanii – dzięki rozwojowi sieci operatora, większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchester ma mniej niż milę do urządzenia. We Francji, gdzie InPost działa pod marką Mondial Relay, postawił Paczkomat nr 300.
– W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie ze strony sprzedawców, tylko w tym roku zainstalowaliśmy blisko 2 tysiące Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Styl życia i nawyki zakupowe diametralnie zmieniły się podczas pandemii, a szybki wzrost naszej sieci jest odpowiedzią na te zmiany. Konsumenci domagają się wygodnych form dostawy, które pasują do ich nowych sposobów pracy oraz takich, które stawiają na pierwszym miejscu zrównoważony rozwój. Sprzedawcy detaliczni, właściciele nieruchomości i konsumenci muszą współpracować, aby zachęcić więcej osób do korzystania z najbardziej ekologicznych form dostaw, takich właśnie jak Paczkomaty InPost - komentuje Jason Tavaria, CEO InPost UK.
InPost obsługuje Allegro, Amazona i Aliexpress
W trzecim kwartale br. przychody InPostu zwiększyły się rok do roku o 18 proc. do 1,274 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 73 proc. do 409 mln zł. Wzrosty były niższe w związku z przejęciem na początku lipca br. za 513 mln euro francuskiego operatora Mondial Relay.
Przychody InPostu i wolumen dostarczonych paczek w trzecim kwartale br. zwiększyły się słabiej niż w pierwszym półroczu. Firma prognozuje, że przy niższym wzroście rynku e-commerce będzie poprawiać swoją rentowność, na koniec br. planuje mieć w Polsce 16-16,3 tys. Paczkomatów.
Firma od lat współpracuje z Allegro (jesienią ub.r. umowę przedłużono o 7 lat), realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona, Aliexpress.
Pod koniec listopada we współpracy z GreenWay Polska zaczął ustawiać przy Paczkomata stacje ładowania pojazdów elektrycznych, oraz uruchomił usługę dostawy przesyłek w dniu nadani w kolejnych 18 miastach.
Dołącz do dyskusji: InPost ma już 16 tysięcy Paczkomatów w Polsce