Internauci blokujący reklamy nie mogą odsłuchać audycji TOK FM. „Konsekwencja wprowadzenia opcji Premium”
Grupa Radiowa Agory zaczęła blokować dostęp do podcastów audycji Radia TOK FM użytkownikom blokującym wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych. - To rozwiązanie, jest naturalną konsekwencją uruchomienia opcji Premium - wyjaśnia Roch Kudła, dyrektor serwisów online w Grupie Radiowej Agory.
W czerwcu Grupa Radiowa Agory wprowadziła ofertę TOK FM Premium, w ramach której archiwalnych audycji stacji można słuchać w internecie bez reklam, płacąc za to od 4,17 zł miesięcznie. Dla użytkowników, którzy nie chcą płacić za dostęp do podcastów serwis nadal pozostaje bezpłatny, ale przed odsłuchaniem audycji muszą obejrzeć wyświetlane reklamy. Korzystali z tego również użytkownicy blokujący reklamy w przeglądarkach internetowych.
Pod koniec października nadawca wprowadził jednak blokadę, uniemożliwiającą odsłuchanie podcastów posiadaczom AdBlocka, którzy otrzymują komunikat o konieczności wyłączenia narzędzia i odświeżenia strony internetowej. Dyrektor serwisów online w Grupie Radiowej Agory Roch Kudła wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że to rozwiązanie jest naturalną konsekwencją uruchomienia opcji Premium.
- Ograniczenie dostępu do audycji użytkownikom blokującym reklamy pokazuje też naszą dbałość o rosnącą grupę użytkowników płacących za dostęp do treści, którzy rozumieją i akceptują przyjęty przez nas model. Tym, którzy nie są zainteresowani ofertą Premium, nadal proponujemy w pełni bezpłatne korzystanie z Archiwum, jednak pod warunkiem wysłuchania emitowanych na stronie reklam - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Roch Kudła.
Wprowadzone rozwiązanie dotyczy tylko podcastów w archiwum Radia TOK FM, ponieważ Grupa udostępnia jedynie wybrane audycje z anten pozostałych swoich rozgłośni. - Obecnie nie są one dostępne w modelu Premium i nie ograniczamy dostępu do nich użytkownikom blokującym reklamy - podkreśla Kudła.
Z danych Radio Track wynika, że w okresie od stycznia do września br. udział TOK FM w rynku radiowym wyniósł 1,4 proc. Z kolei serwis TOKFM.pl we wrześniu br. zanotował 855,8 tys. użytkowników i 5,56 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
Dołącz do dyskusji: Internauci blokujący reklamy nie mogą odsłuchać audycji TOK FM. „Konsekwencja wprowadzenia opcji Premium”