iPKO i Inteligo pozwolą na nadanie własnego loginu
Od 30 października br. w serwisach bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo pojawi się możliwość nadawania własnego loginu, nowe zasady logowania z użyciem tokena oraz nowy wygląd strony logowania.
Obecnie użytkownicy serwisów iPKO i Inteligo logując się do swoich kont korzystają z przyporządkowanego, unikalnego identyfikatora, składającego się z cyfr. Od końca października zyskają oni dodatkową możliwość logowania własnym loginem w serwisie www oraz mobilnym. Po jego nadaniu będą mogli logować się do konta zarówno nim, jak i swoim identyfikatorem.
Dzięki opcji zarządzania loginem w dowolnym momencie będzie można go zmienić lub w ogóle z niego zrezygnować. W iPKO będzie można to zrobić wybierając zakładkę „Dostęp”, „Kanały dostępu”, „Zarządzanie loginem”, a w Inteligo - „Zarządzanie loginem” w sekcji „Moje dane i ustawienia”.
Dodatkowo wprowadzona została funkcja mierzenia siły hasła, co ma ułatwiać klientom nadawanie unikalnych i trudnych do odgadnięcia haseł.
Wprowadzane zmiany dotyczą również nowych zasad logowania z użyciem tokena. Aktualnie korzystanie z tokena jako narzędzia autoryzacyjnego wiąże się z obowiązkiem podawania dodatkowego hasła podczas logowania. Od 30 października klienci będą mogli zdecydować, czy token będzie służył do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje, czy powinien dodatkowo generować hasła wzmacniające logowanie.
W związku ze zmianami w sposobie zarządzania tokenem na stronie logowania nie będzie widoczne pole „Hasło z tokena”. Klienci, którzy korzystają z tokena i zdecydują, że narzędzie ma generować hasła wzmacniające logowanie, zostaną poproszeni o podanie dodatkowego hasła na osobnym ekranie.
Bez zmian pozostanie adres strony logowania do kanału iPKO i konta Inteligo oraz identyfikator i hasło dostępu do konta, aktualne narzędzie autoryzacji, a także ustawienia zapisane w serwisie.
Dołącz do dyskusji: iPKO i Inteligo pozwolą na nadanie własnego loginu