Polskie Towarzystwo Urologiczne przekonuje, że "Zdrowie to męska sprawa"
Ruszyła kampania „Zdrowie? Męska sprawa!”, która ma za zadanie przekonać mężczyzn po czterdziestce, że warto się badać, a kontrolna wizyta u urologa może zapewnić długie i pełne prawdziwie męskich wyzwań życie. Kampania realizowana jest pod merytorycznym patronatem Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
W ramach kampanii „Zdrowie? Męska sprawa!” w Warszawie i innych miastach Polski w męskich publicznych toaletach zawisną intrygujące plakaty. Można będzie je znaleźć na dworcach kolejowych i autobusowych, stacjach benzynowych i w toaletach warszawskiego metra.
- Panowie, nie czekajcie aż pojawią się niepokojące objawy, bo często to oznacza, że choroba jest już na zaawansowanym etapie. Fundamentalnym sensem profilaktyki jest zapobieganie chorobom, ale też wykorzystanie możliwości, aby wykryć je na bardzo wczesnym etapie. Urolog ma obecnie do dyspozycji nowoczesne narzędzia do diagnostyki i małoinwazyjnego leczenia, a samo badanie nie jest bolesne. Potrzeba tylko jednego: aby pacjent pojawił się w gabinecie urologa w odpowiednim czasie. Dlatego gorąco zachęcam: Panowie do badań! – mówi prof. dr hab. n. med. Tomasz Drewa, Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
„Zdrowie? Męska sprawa!". Hasło w toaletach publicznych
Do akcji aktywnie włączyły się władze miast, dokładając starań, aby plakaty pojawiły się także w podległych im instytucjach: placówkach zdrowia, urzędach dzielnicowych, zakładach transportu publicznego, straży miejskiej czy w urzędach pracy. Koncept kreatywny plakatów (przykłady w załączeniu) bazuje na idei budowania nieformalnej społeczności „facetów po czterdziestce”, których łączą wspólne wspomnienia, ale i wspólne, wynikające z metryki, zobowiązania wobec siebie i najbliższych: ukończone 40 lat to pora na wizytę u urologa.
Na plakatach pojawiają się przedmioty codziennego użytku z przełomu lat 80. i 90.: karta do telefonu publicznego, joystick w starym stylu, kaseta magnetofonowa. Kto to pamięta z dzieciństwa, może czuć się członkiem społeczności równolatków.
Plakaty odsyłają na fanpage kampanii na Facebooku: Zdrowie.MeskaSprawa, gdzie każdy czterdziestolatek będzie mógł powspominać, ale i znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania dotyczące zdrowia urologicznego, w tym te najprostsze: jakie objawy powinny niepokoić, jak wygląda badanie u urologa i jak się do takiej wizyty przygotować.
Kampania „Zdrowie? Męska Sprawa” realizowana jest pod merytorycznym patronatem Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
Za strategię, kreację i realizację jest odpowiedzialna agencja Be Communications. Realizacja jest możliwa dzięki grantowi przekazanemu PTU na ten cel przez firmę Olympus Polska.
Dołącz do dyskusji: Polskie Towarzystwo Urologiczne przekonuje, że "Zdrowie to męska sprawa"