Jan Pospieszalski przyciąga co tydzień 440 000 widzów
Po siedmiu odcinkach nadawany w TVP Info program “Jan Pospieszalski. Bliżej” gromadzi 440 tys. widzów, czyli tyle samo ile ogląda wtedy konkurencyjny kanał TVN 24. Talk-show ma jednak niższą widownię niż TVP Info osiągało w tym paśmie rok temu.
Program Jana Pospieszalskiego emitowany jest w czwartki o 22.30. Dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, pokazują, że udział “Bliżej” w grupie wszystkich widzów wynosi 4,43 proc. To tyle samo, ile notuje w tym czasie stacja TVN 24, emitująca “Szkło kontaktowe” i serwis “Dzień pod dniu”. Z kolei udział trzeciego kanału informacyjnego - Polsat News wynosi wtedy 0,68 proc. Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 “Bliżej” notuje 2,14 proc. udziału, TVN 24 - 2,23 proc., a Polsat News - 0,68 proc.
Najchętniej oglądanym dotąd odcinkiem programu Pospieszalskiego było wydanie z 22 grudnia br. poświęcone temu, czy w Polsce, rozdartej ciągłym konfliktem politycznym, można uzgodnić wspólną rację stanu. Obejrzało go 570 tys. osób przy udziale wynoszącym 5,34 proc.
Natomiast odcinek z 8 grudnia, w którym pokazano fragment filmu sugerujący, że prof. Bronisław Geremek, "zdradził ruch Solidarności", miał niespełna 400 tys. widzów. Po tym programie pojawiły się listy protestacyjne, a prezes TVP Juliusz Braun wyraził głębokie ubolewanie i przeprosił za ten odcinek (więcej na ten temat).
Audycja Jana Pospieszalskiego ma jednak mniejszą widownię niż TVP notowało w tym paśmie emisji w analogicznym okresie ub.r. - wtedy kanał śledziło bowiem 550 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 5,48 proc. i 2,89 proc. Dane telemetryczne pokazują, że program śledzą głównie osoby powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi małych i dużych miast.
Jan Pospieszalski (fot. TVP)
Magazyn “Jan Pospieszalski” Bliżej” ma formułę talk-show, w czasie którego prezentowane są także reportaże o charakterze śledczym.
Widownia “Bliżej” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
10-11-2011 | 381 038 | 3,63% | 1,37% |
17-11-2011 | 412 893 | 4,27% | 2,34% |
24-11-2011 | 451 381 | 4,58% | 1,98% |
01-12-2011 | 431 740 | 4,84% | 2,88% |
08-12-2011 | 398 452 | 3,92% | 2,00% |
15-12-2011 | 441 715 | 4,46% | 2,11% |
22-12-2011 | 571 153 | 5,34% | 2,39% |
Średnia | 441 484 | 4,43% | 2,14% |
Oglądalność konkurencji w paśmie emisji programu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN 24 | 441 597 | 4,43% | 2,23% |
TVP Info | 441 484 | 4,43% | 2,14% |
Polsat News | 68 163 | 0,68% | 0,68% |
Profil widowni talk-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 49,50% | 103 |
Kobiety | 50,50% | 97 | |
Wiek | 4-9 | 0,40% | 7 |
10-15 | 0,52% | 8 | |
16 - 19 | 0,51% | 9 | |
20 - 24 | 2,21% | 28 | |
25 - 29 | 3,87% | 44 | |
30 - 34 | 2,75% | 33 | |
35 - 39 | 2,59% | 35 | |
40 - 44 | 5,18% | 81 | |
45 - 49 | 6,46% | 94 | |
50 - 54 | 8,63% | 107 | |
55 - 59 | 9,28% | 120 | |
60 | 57,59% | 285 | |
Wlk. miasta | Wieś | 39,13% | 100 |
< 50 tys. | 24,28% | 101 | |
50-100 tys. | 8,58% | 100 | |
100-200 tys. | 5,04% | 62 | |
> 200 tys. | 22,96% | 114 | |
Zawód | Top management | 9,10% | 105 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,08% | 67 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 12,60% | 63 | |
Emeryci | 60,14% | 234 | |
Inni | 8,07% | 26 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,62% | 110 |
Średnie | 29,85% | 101 | |
Wyższe | 19,60% | 156 | |
Inne | 0,92% | 7 |
Dołącz do dyskusji: Jan Pospieszalski przyciąga co tydzień 440 000 widzów