Producent „Jednego z dziesięciu” z mniejszymi przychodami i zyskiem
W ub.r. spółka Euromedia TV, produkująca teleturniej „Jeden z dziesięciu” emitowany w TVP1, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,2 proc. do 28,4 mln zł i zysku netto z 51,9 do 3,4 tys. zł.
Wiosną ub.r. podczas pierwszego lokcdownu Euromedia TV, tak jak wszystkie firmy produkujące wideo, musiała na mniej więcej dwa miesiące wstrzymać nagrywanie nowych odcinków „Jednego z dziesięciu”.
Teleturniej od stycznia 2018 roku jest emitowany w TVP1, wcześniej przez ponad dwie dekady był na antenie TVP2. Od 17 lutego do 21 kwietnia br. jego premierowe odcinki oglądało średnio 1,31 mln osób, co przełożyło się na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 5,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,65 proc. w grupie 16-59 (dane Nielsen Audience Measurement).
24,4 tys. zł z ZUS, 36 tys. zł od PFR
Koszty sprzedanych przez Euromedia TV produktów, towarów i materiałów zmalały rok do roku z 2,84 do 2,59 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 275,7 do 263,4 tys. zł.
Spółka uzyskała 24,4 tys. zł oszczędności dzięki umorzeniu przez ZUS składek pracowniczych przez trzy miesiące, ponadto otrzymała 36 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Znacząco obniżyły się wyniki rentowności firmy. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 76,7 tys. zł zysku do 19,4 tys. zł straty, zysk operacyjny - z 79,6 do 16,3 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 51,9 do 3,4 tys. zł.
95,24 proc. udziałów Euromedia TV ma prezes spółki Anna Brzywczy, a 4,76 proc. - Andrzej Minko. Pod koniec lipca wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto firmy zasili jej kapitał rezerwowy.
Euromedia TV ma nową umowę z TVP na „Jednego z dziesięciu”
W kwietniu br. TVP zaczęła nadawać jedynie powtórkowe odcinki „Jednego z dziesięciu”, ponieważ umowa w sprawie kontynuacji nie została podpisana, a osoby pracujące przy teleturnieju nie wiedziały o jego dalszym losie.
Ostatecznie kolejny kontrakt z Euromedia TV został podpisany przez publicznego nadawcę na początku czerwca, nowe odcinki teleturnieju pojawią się jesienią.
Dołącz do dyskusji: Producent „Jednego z dziesięciu” z mniejszymi przychodami i zyskiem