Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w II kwartale br. Najwięcej straciła Jedynka, którą wyprzedziła Trójka. W dodatku Jedynka zanotowała swój najniższy udział w historii - wynika z badania Radio Track.
Udział RMF FM pod względem słuchania w II kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,1 pkt. proc. do 11,4 pkt. proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Trójka, której udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po jednak spadku o 0,2 pkt. proc.
Na czwarte miejsce, z wynikiem na poziomie 8 proc., spadła Jedynka. Udział rozgłośni poszedł w dół o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności. Ponadto po raz pierwszy w historii w trzymiesięcznej fali Trójka miała wyższy wynik od Jedynki.
Pierwszą piątkę zamyka VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (to wzrost o 0,1 pkt. proc.).
Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz trzeci w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali kwiecień-czerwiec br. wyniósł 1,8 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu.
Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja - spadek udziału o 0,3 pkt. proc. do 1,3 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2011 : czerwiec 2011 | kwiecień 2012 : czerwiec 2012 | kwiecień 2013 : czerwiec 2013 | kwiecień 2014 : czerwiec 2014 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 | kwiecień 2016 : czerwiec 2016 |
RMF FM | 25,4% | 24,3% | 26,1% | 24,5% | 24,2% | 25,4% |
Radio ZET | 16,2% | 15,9% | 15,4% | 15,9% | 14,1% | 14,0% |
Trójka | 8,5% | 8,8% | 7,4% | 7,5% | 8,3% | 8,1% |
Jedynka | 11,5% | 11,4% | 10,1% | 9,2% | 9,8% | 8,0% |
VOX FM | 1,7% | 1,7% | 1,7% | 3,2% | 4,0% | 4,1% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,3% | 1,1% | 1,2% | 1,5% | 1,8% |
Radio Maryja | 2,2% | 2,5% | 2,3% | 2,1% | 1,6% | 1,3% |
ANTYRADIO | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 1,1% | 1,3% |
RMF Classic | 0,8% | 1,0% | 0,9% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
Dwójka | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,6% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 | lipiec 2015 : wrzesień 2015 | październik 2015 : grudzień 2015 | styczeń 2016 : marzec 2016 | kwiecień 2016 : czerwiec 2016 |
RMF FM | 24,2% | 24,9% | 24,7% | 23,9% | 25,4% |
Radio ZET | 14,1% | 13,8% | 13,5% | 13,6% | 14,0% |
Trójka | 8,3% | 7,9% | 7,8% | 8,6% | 8,1% |
Jedynka | 9,8% | 9,6% | 9,5% | 9,1% | 8,0% |
VOX FM | 4,0% | 3,5% | 4,2% | 4,1% | 4,1% |
Radio TOK FM | 1,5% | 1,4% | 1,5% | 1,9% | 1,8% |
Radio Maryja | 1,6% | 2,0% | 1,7% | 2,1% | 1,3% |
ANTYRADIO | 1,1% | 1,0% | 1,3% | 1,4% | 1,3% |
RMF Classic | 1,1% | 1,2% | 1,3% | 1,3% | 1,1% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,6% | 0,6% |
Czwórka | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% |
N= | 21 048 | 20 938 | 21 047 | 21 007 | 20 970 |
Dołącz do dyskusji: Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)