SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”

Dziecięcy kanał TVP ABC w ostatnich tygodniach śledziło średnio 25 tys. widzów, czyli aż o 20 tys. mniej niż w pierwszych dwóch miesiącach nadawania stacji. TVP zapewnia jednak, że wyniki stacji są zgodne z jej oczekiwaniami.

Kanał TVP ABC rozpoczął nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej i w sieciach kablowych 15 lutego br., ale pomiarem telemetrycznym Nielsen Audience Measurement został objęty od 1 marca br. W marcu i kwietniu br. jego średnia minutowa oglądalność wyniosła 45 tys. osób, przy udziale na poziomie 0,71 proc. w grupie wszystkich widzów i 4,55 proc. wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat - wynika z danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Natomiast w okresie od 1 maja do 25 czerwca br. widownia TVP ABC wyniosła już zdecydowanie mniej niż na początku. Kanał śledziło bowiem 25 tys. osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 0,42 proc. i 2,49 proc. Stało się tak, mimo że w maju br. stacja poszerzyła zasięg o platformę nc+ (więcej na ten temat) i sieć kablową Multimedia Polska - jedną z trzech największych w Polsce.

TVP ABC

Wszyscy 4+

 4-12

Data

AMR

SHR %

SHR %

01-03-2014 - 30-04-2014

45399

0,71%

4,55%

01-05-2014 - 25-06-2014

25438

0,42%

2,49%


- Liczyliśmy się ze spadkiem, tak samo wygląda wchodzenie na rynek praktycznie każdej nowej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - Obecne wyniki są zgodne z naszymi przewidywaniami i planami - dodaje.

Rzecznik publicznego nadawcy podkreśla, że TVP jest zaskoczona tym, że kanału TVP ABC cały czas nie ma Cyfrowym Polsacie. - Nie potrafimy zrozumieć tego faktu, a pytają nas o to prawie codziennie kolejni rozżaleni widzowie - mówi Rakowiecki. O sprawie braku kanału w tej platformie pisaliśmy pod koniec kwietnia br. Wtedy Cyfrowy Polsat informował nas, że jest zainteresowany włączeniem stacji, ale jako dotąd nie udało mu się porozumieć co do warunków współpracy z TVP (więcej na ten temat).

Trzy dotąd najpopularniejsze pozycje dziecięcej stacji pokazano 2 marca br., czyli w drugim dniu jej pomiaru telemetrycznego. Najwięcej widzów - 467 tys. osób - zgromadził nadany tego dnia w paśmie „Wieczorynki” odcinek „Pszczółki Mai”. Na drugim miejscu znalazł się odcinek „Smerfów” (457 tys. widzów).

Top 3 pozycje z anteny TVP ABC

Wszyscy 4+

Program

Data

Godz.

AMR

SHR %

PSZCZOLKA MAJA /SER.ANIM.DLA DZIECI/

02-03-2014

19:22

467337

2,78%

SMURFS /SER. ANIM./

02-03-2014

19:00

456964

2,78%

WIECZORYNKA LOGO

02-03-2014

18:59

411018

2,55%


Z danych telemetrycznych wynika, że dotąd wpływy reklamowe TVP ABC uplasowały się na poziomie 49,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Dołącz do dyskusji: Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aleŻe?
hmmm a po co ten kanał na jakiejś tam platformie skoro za darmochę oglądać go cyfrowo można?
0 0
odpowiedź
User
Michal
Czy oni myślą, że jak puszczą dzieciom w wieku 4-7 lat "Szaleństwa Majki Skowron", to będą mieć rekordy oglądalności?
0 0
odpowiedź
User
MarekBer
Spodziewałem się iż na kanale TVP ABC będę lecieć bajki jak na minimini non stop ale bajki a nie kurcze pan kleks itp albo jakieś inne duperele może przepraszam pan kleks nie jest duperelem bo sam się na nich wychowałem ale niech lecą bajki!! a nie reklamy co chwila
Ten kanał nie ma przyszłości
Na początku był rozchwytywany bo ludzie go nie znali nie wiedzieli czego się spodziewać.

Niech lecą bajki a nie filmy!!!!
0 0
odpowiedź