Kanały naziemne tracą reklamy, a tematyczne je zyskują
W kwietniu br. największy udział w reklamach zakupionych w telewizji miał TVN, ale udział tej stacji jak i innych telewizji naziemnych poszły w dół. Sporo zyskały za to kanały tematyczne.
Udział kanału TVN w zakupionych reklamach wyniósł 28,1 proc. i było to o 11,39 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 23,3 proc. udziału (spadek o 2,92 proc.), a trzecia była TVP 1, która zanotowała największy wśród kanałów naziemnych spadek - o 14,47 proc. do 13,6 proc.
Największy wzrost zanotowały kanały tematyczne TVP, których udział w zakupionych reklamach wzrósł o 200 proc., ale zajmowały one ostatnie miejsce w zestawieniu z minimalnym wynikiem 0,3 proc. Spory wzrost dotyczył też stacji z portfolio At Media, których udział wzrósł aż o 90,91 proc. do 12,6 proc. Wzrost udziału kanałów tematycznych Polsatu wyniósł 47,06 proc. do 2,5 proc., a TVN-u - o 39,29 proc. do 3,9 proc.
W kwietniu z uwagi na żałobę narodową stacje telewizyjne wstrzymały część emisji reklam, najdłużej, bo 9 dni nie było ich na antenach kanałów TVP. Rynek telewizyjny zmniejszył się w porównaniu do kwietnia 2009 roku o 17 proc.
Udziały w kampaniach telewizyjnych poszczególnych stacji oraz grup stacji w grupie 16-49
Udziały w reklamach | kwiecień | |
Stacja/grupa stacji | 2010 | 2009 |
TVN | 24,90% | 28,10% |
Polsat | 23,30% | 24,00% |
TVP 1 | 13,60% | 15,90% |
At Media | 12,60% | 6,60% |
TVP 2 | 10,30% | 11,90% |
TVN tematyczne | 3,90% | 2,80% |
TV 4 | 2,70% | 2,90% |
Polsat tematyczne | 2,50% | 1,70% |
Discovery Media | 2,50% | 1,90% |
TVN 7 | 1,80% | 2,20% |
TVP Info | 1,60% | 1,80% |
TVP tematyczne | 0,30% | 0,10% |
Również w danych dotyczących udziałów w oglądalności za kwiecień br. widać, że tracą kanały naziemne, a zyskują kanały tematyczne.
Udziały w oglądalności stacji oraz grup stacji w grupie 16-49
Udziały w oglądalności | kwiecień | |
Stacja/grupa stacji | 2010 | 2009 |
TVN | 17,50% | 18,20% |
TVP 1 | 15,40% | 17,20% |
Polsat | 14,70% | 17,60% |
AT Media | 13,80% | 10,50% |
TVP 2 | 13,00% | 14,80% |
TVN tematyczne | 5,20% | 3,10% |
TVP Info | 3,30% | 2,40% |
Discovery Media | 3,00% | 2,80% |
Polsat tematyczne | 2,80% | 2,10% |
TV 4 | 2,30% | 2,60% |
TVN 7 | 1,90% | 1,80% |
TVP tematyczne | 1,00% | 0,90% |
Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały nam udostępnione dzięki uprzejmości firmy At Media. Wyliczenia dotyczące udziałów stacji/grup stacji w kampaniach reklamowych opierają się na wskaźniku eq 30'' GRP w grupie komercyjnej wszyscy w wieku 16-49 lat. Portfolio At Media – stan na 30.04.2010. Kategoria Polsat tematyczne zawiera kanał Polsat 2.
Dołącz do dyskusji: Kanały naziemne tracą reklamy, a tematyczne je zyskują