Kara UOKiK-u podtrzymana: SKOK-i mają zapłacić 300 tys. zł za mylące reklamy
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że reklamy Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej z lat 2008-2009 wprowadzały konsumentów w błąd.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potrzymał nie tylko decyzję UOKiK-u dotyczącą kampanii SKOK-ów prowadzonej w latach 2008-2009, lecz również karę finansową za to działanie - dokładnie 304 784,33 zł. Przy czym ukarana firma może się jeszcze od tej decyzji odwołać.
Prezes UOKiK-u uznała, że w swoich reklamach z lat 2008-2009 SKOK-i mylnie sugerowały, że przepisy zabraniają im inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem. Tymczasem zarówno Kasa Krajowa SKOK, jak i same SKOK-i mogą inwestować w niektóre przedsięwzięcia, które niosą ze sobą ryzyko. W ocenie prezes UOKiK-u materiały reklamowe SKOK-ów mogły wywołać u przeciętnego konsumenta błędne przekonanie co do zasad ,na jakich ci przedsiębiorcy zarządzają oszczędnościami swoich członków oraz że powierzone im pieniądze będą bezpieczniejsze niż w innych instytucjach finansowych.
Dołącz do dyskusji: Kara UOKiK-u podtrzymana: SKOK-i mają zapłacić 300 tys. zł za mylące reklamy