Kevin Chorlins: kontent telewizyjny ma ścisły związek z emocjami, tworzenie więzi z treścią niezbędne
Wczoraj podczas organizowanej przez TVN Media Międzynarodowej Konferencji TV Day o kontencie jakościowym opowiadał Kevin Chorlins, wiceprezes koncernu Scripps Networks Interactive, odpowiedzialny za rozwój treści na rynkach międzynarodowych. - Ważne aby treści były związane z naszymi emocjami i wspomnieniami - mówił Chorlins.
Kevin Chorlins zaznaczył na początku, że kontent ma ścisły związek z ludzkimi emocjami, ponieważ każda treść wywołuje u odbiorcy emocje i jest ważna dla doświadczania. Ta zasada dotyczy każdej dziedziny mediów, nie tylko telewizji. Nie zawsze będą to pozytywne emocje, np. strach czy złość, ale zawsze można je odpowiednio wykorzystać w komunikacji.
Zdaniem Chorlinsa, w obecnych czasach, kiedy funkcjonuje wiele platform, które umożliwiają odbiór treści, kontent ma większe znaczenie niż kiedykolwiek. - Tworzenie więzi z treścią jest jeszcze bardziej silne i potrzebne - mówił na Konferencji TV Day.
- Kontent ma bezpośredni związek z naszymi emocjami. Jeżeli tak jest to znaczy, że przekaz działa właściwie. Jeśli zaś wasze treści nie są obiektem codziennych rozmów to po prostu wypadacie z gry - zauważył.
Chorlins uzasadniał to na przykładzie kanału lifestylowego HGTV - Home & Garden z portfolio SNI, który proponuje widzom programy o profilu wnętrzarskim i ogrodniczym. W USA stacja jest liderem w produkcji treści lifestylowych; w Polsce wystartowała niedawno lokalna wersja stacji i od razu zaczęła emitować programy lokalne (np. „Domowe rewolucje” czy „Rzeczy odNowa”).
- Nasi widzowie oglądają tak naprawdę świat, w którym chcą pozostać, który budzi ich pozytywne skojarzenia. Ktoś napisał, że to pomaga przeżyć „apokalipsę dnia codziennego”. Co ciekawe, ta apokalipsa może teraz nastąpić - opowiadał Kevin Chorlins, nawiązując w ten sposób do polityki nowego prezydenta USA Donalda Trumpa.
Manager Scrippsa nazwał stację „kulturowym zjawiskiem”. Podkreślał, że w takim jej postrzeganiu pomaga budowanie marki przez osobowości. W Stanach Zjednoczonych z HGTV związani są prowadzący i eksperci, którzy natychmiast kojarzeni są z tym brandem. Ten sam mechanizm jest przekładany na polski rynek - w momencie startu HGTV twarzami stacji zostali Dorota Szelągowska, Jimi Ogden, Maja Popielarska i Karol Paciorek.
Jak ujawnił podczas wystąpienia Kevin Chorlins, polscy widzowie oglądają HGTV średnio przez 40 minut dziennie. - To bardzo dobry wynik, który pokazuje, że polski widz odnosi się do prezentowanych przez nas wartości. Chcemy być fabryką codziennych emocji dla naszych widzów, chcemy dawać miejsce do ich przeżywania - podsumował wystąpienie Chorlins.
Kevin Chorlin pełni funkcję SVP International Content and Brand Strategy w amerykańskim koncernie Scripps Networks Interactive i odpowiada za kontent jakościowy. Konferencja TV Day w Warszawie została zorganizowana przez TVN Media po raz pierwszy. Wydarzenie poświęcono roli telewizji w komunikacji marketingowej we współczesnym swiecie.
Dołącz do dyskusji: Kevin Chorlins: kontent telewizyjny ma ścisły związek z emocjami, tworzenie więzi z treścią niezbędne
Reklama TVN tak nachalna, że aż wstyd