Kilkanaście osób zwolnionych z Grupy Domodi Wirtualnej Polski. "Dostosowanie do realiów rynkowych"
Kilkanaście pracowników Domodi.pl oraz Allani.pl (Grupa Domodi), należących do Wirtualna Polska Holding otrzymało wypowiedzenia - wynika z naszych informacji. - W grupie Domodi miała miejsce redukcja zatrudnienia, wynikająca z potrzeby dostosowania się do realiów rynkowych - komentuje spółka.
W związku z pandemią koronawirusa firmy coraz częściej szukają oszczędności w postaci albo redukcji wynagrodzeń, albo zwolnień pracowników.
Jak wynika z naszych informacji, w tym tygodniu wypowiedzenie otrzymało w sumie kilkanaście osób z Grupy Domodi, należącej do Wirtualna Polska Holding. W skład Grupy wchodzą serwisy e-commerce: Domodi, Allani i Homebook. Dwa pierwsze to portale o tematyce modowej, ostatni - o rynku mieszkaniowym.
Informacje portalu Wirtualnemedia.pl o zwolnieniach potwierdził Michał Siegieda, dyrektor ds. komunikacji i PR oraz rzecznik prasowy Wirtualnej Polski: - W grupie Domodi miała miejsce redukcja zatrudnienia, wynikająca z potrzeby dostosowania się do realiów rynkowych. Każdemu z odchodzących pracowników zarząd Domodi zapewnił indywidualne wsparcie w poszukiwania pracy oraz odprawy zależne od stażu pracy - zapewnia.
Adam Plona, szef Domodi napisał na swoim Facebooku, że może polecić specjalistów z zakresu m.in. marketingu, SEO czy kontaktów z klientami, bo „niestety także i u nich sytuacja rynkowa oznacza trudne rozstania”.
Do Grupy Domodi należą serwisy e-commerce Domodi, Allani i Homebook. Jej właścicielem jest Wirtualna Polska Holding, która we wrześniu 2014 roku za 15 mln zł przejęła 51 proc. udziałów Domodi (należały wtedy do niego serwisy Domodi.pl i Homebook.pl), rok później firmy wspólnie kupiły za 11,3 mln zł przejęły Allani.pl, a w 2018 roku WP za pozostałe 49 proc. udziałów Domodi zapłaciła 118,4 mln zł.
Zwolnienia w Wakacje.pl i Nocowanie.pl
Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych.
- Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR.
W połowie marca br. Wirtualna Polska Holding podała swoje wyniki za cały 2019 rok. Zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 24,9 proc. do 708,7 mln zł oraz spadek zysku netto z 76 do 71,1 mln zł. Gotówkowe przychody sprzedażowe Wirtualnej Polski zwiększyły się w ub.r. o 26,3 proc. - z 542,75 do 685,47 mln zł. Natomiast wpływy barterowe (osiągane tylko w pionie internetowym) zmalały z 24,58 do 23,23 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kilkanaście osób zwolnionych z Grupy Domodi Wirtualnej Polski. "Dostosowanie do realiów rynkowych"