Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam, Aflofarm na czele marketerów (Top10)
Wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) wzrosły w okresie styczeń-lipiec br. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o ponad 10 proc. Najmocniej w kinach i w telewizji. Spośród 10 największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit wydał mniej, a najbardziej wydatki zwiększyło Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe.
Wpływy reklamowe mediów w okresie od stycznia do lipca br. wyniosły 20,42 mld zł i były wyższe w porównaniu do tego samego okresu roku ub. o 10,18 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Ponad połowa budżetów trafiła do telewizji – było to 10,66 mld zł (wzrost w skali roku o 16,09 proc.). Radio na reklamach zarobiło w omawianym okresie prawie 4,5 mld zł, czyli 8,48 proc. więcej niż przed rokiem. Z kolei magazyny – 2,51 mld zł, co oznacza spadek wpływów w skali roku o 1,22 proc.
Na reklamy w gazetach marketerzy przeznaczyli 776,2 mln zł (spadek rok do roku o 2,62 proc.), a na outdoorze – 986,6 mln zł (mniej o 3,41 proc.). W kinach wydali 918,7 mln zł (wzrost o 18,42 proc.), a na reklamę indoorową – 67,4 mln zł (wzrost o 2,21 proc.).
Biedronka z najwyższym wzrostem
Największym reklamodawcą mediów tradycyjnych (bez internetu) pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 1,09 mld zł (niemal na tym samym poziomie co przed rokiem). Drugie miejsce na podium zajmuje Lidl, który przeznaczył na reklamę w omawianym okresie 481,8 mln zł (wzrost w skali roku o 14,79 proc.), a trzecia lokata przypadła firmie Terg z wydatkami w wysokości 356,1 mln zł (wzrost o 25,32 proc.).
Z grona pozostałych największych czołowych reklamodawców najwyższy wzrost wydatków notuje Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka – o 36,59 proc., z 200,9 mln zł do 274,4 mln zł.
O 20,6 proc. wzrosły nakłady reklamowe Polkomtela – z 226,4 mln zł do 273,1 mln zł, zaś wydatki Ferrero Polska były wyższe o 24,6 proc. i wyniosły 343,6 mln zł. USP Zdrowie wydało w tym roku 19,51 proc. więcej niż rok temu (308,6 mln zł), a Volkswagen Group Polska zwiększył inwestycje o 12,18 proc. (do 270,4 mln zł).
5,19 proc. więcej wydała też firma Euro-Net Warszawa zostawiając w mediach 283,7 mln zł.
Z pierwszej 10 największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował w porównaniu z ub.r. swój reklamowy budżet – obniżył wydatki o 7,03 proc., z 361,8 mln zł do 336,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam, Aflofarm na czele marketerów (Top10)