„Kobieta i Życie” liderem sprzedaży w I-III kwartale, „Olivia” straciła najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, która pochwalić się mogła jedynym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazła się „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 347 025 egz. Względem analogicznego okresu 2016 roku zwiększyła się ona o 3,99 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 273 847 egz., po spadku o 5,19 proc.
Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,45 proc. do 227 690 egz.
Trzy oczka niżej uplasowała się „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 16,84 proc. do 110 258 egz.
We wrześniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 351 884 egz., po wzroście względem września 2016 roku o 4,78 proc.
Podium uzupełniają: „Świat Kobiety” (334 073 egz.; do góry o 15,73 proc.) i „Dobre Rady” (231 898 egz.; - 19,44 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu zyskała „Cała Ty” (Phoenix Press; 104 825 egz.; do góry o 16,07 proc). Również i tutaj najwięcej straciła „Olivia” - było to 26,47 proc. do 114 731 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” liderem sprzedaży w I-III kwartale, „Olivia” straciła najwięcej