CD Projekt wygasza mobilnego „Wiedźmina”, wchłonie spółkę Spokko
Z końcem stycznia gra mobilna „Wiedźmin: Pogromca Potworów”, stworzona przez należącą do CD Projekt spółkę Spokko, zniknie ze sklepów Google Play i App Store. CD Projekt w 2023 roku planuje wchłonąć Spokko, wcześniej przeprowadzić test na utratę wartość udziałów spółki wycenianych obecnie na 32,4 mln zł.
W komunikacie giełdowym CD Projekt zapowiedziano, że z końcem czerwca 2023 roku gra „Wiedźmin: Pogromca Potworów” („The Witcher: Monster Slayer”) przestanie być dostępna dla dotychczasowych graczy.
Będzie to oznaczać zamknięcie projektu gry mobilnej w uniwersum „Wiedźmina”. CD Projekt uzasadnia, że jest to zgodne z przedstawionymi niedawno założeniami aktualizacji strategii biznesowej firmy, zakładającymi „koncentrację na podstawowej działalności i realizację projektów mobilnych we współpracy z zewnętrznymi partnerami”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
„Wiedźmin: Pogromca Potworów” pojawił się, w wersjach na Androida i iOS, w drugiej połowie lipca ub.r. Gra jest darmowa, natomiast są w niej płatne opcje. Na Google Play została dotąd pobrana ponad milion razy, średnia z 73,6 tys. jej ocen wynosi 2,0.
CD Projekt poinformował, że planuje w 2023 roku połączyć się z odpowiadającą za grę „Wiedźmin: Pogromca Potworów” spółką Spokko poprzez jej pełne przejęcie. Dotychczas jej wyników finansowych nie uwzględniał w swoich skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych.
CD Projekt zaktualizuje wartość producenta gry mobilnej „Wiedźmin”
W związku z wygaszeniem projekty gry mobilnej „Wiedźmin” zarząd CD Projekt zleci przeprowadzenie testu na utratę wartości posiadanych udziałów Spokko, obecnie wycenianych na 32,4 mln zł.
- Aktualizacja wartości udziałów Spokko uwzględniona zostanie w wyniku finansowym i sumie bilansowej w jednostkowym i skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za rok 2022 - zapowiedziała firma.
W marcu br. CD Projekt ogłosił, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie podpisał umowę licencyjną i partnerską z Epic Games International. Na początku października, w ramach aktualizacji strategii, firma zapowiedziała, że będzie pracować nad dwiema grami klasy AAA równolegle, planuje nowe gry z serii wiedźmińskiej i cyberpunkowej oraz zupełnie nową markę pod kryptonimem Hadar.
W trzecim kwartale br. grupa CD Projekt osiągnęła wzrost przychodów o 70 proc. do 245,1 mln zł i zysku netto z 16,3 do 98,7 mln zł.
CD Projekt z serią przejęć i dywidendą
W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.
Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".
Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.
Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich. W drugiej połowie marca firma potwierdziła, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej i partnerskiej z Epic Games International.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt wygasza mobilnego „Wiedźmina”, wchłonie spółkę Spokko