UPC Polska dalej ze stratą. Zyskał ponad 164 tys. klientów
Operator kablowy UPC Polska, ponad roku temu przejęty przez Play, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 3,3 proc. do 1,8 mld zł, a jego strata netto zmalała ze 104,6 do 71,6 mln zł.
Prawie wszystkie wpływy UPC Polska pochodzą ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych, wpływy w tym obszarze w ub.r. zwiększyły się z 1,74 do 1,79 mld zł. Natomiast sprzedaż towarów i materiałów (czyli głównie urządzeń dla klientów) przyniosła w ub.r. 10,9 mln zł, wobec 6,2 mln zł przed rokiem.
Na koniec ub.r. w sieci własnej UPC Polska było 3,78 mln gospodarstw domowych, głównie z ośmiu dużych ośrodków miejskich: Warszawy, Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Lublina. Dodatkowo sieć światłowodowa, którą spółka wybudowała przy wsparciu w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, miała w zasięgu ponad 1,37 mln gospodarstw domowych.
Operator w ub.r. pozyskał netto 79 tys. klientów telewizji cyfrowej i 85 tys. korzystających z usługi internetowej. Już 50 proc. użytkowników korzystało równocześnie z telewizji i internetu od UPC, w 2021 roku było to 43 proc.
##NEW https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koniec-upc-salony-likwidacja-play-salony-cena-promocja-jak-zrezygnowac ##
Wiosną ub.r. UPC Polska za 7 mld zł zostało przejęte przez operatora Play. Usługi UPC zostały włączone do nowej oferty fioletowego telekomu
W UPC Polska ubyło 80 pracowników
Koszty operacyjne z UPC Polska zwiększyły się w ub.r. o 3,2 proc. do 1,65 mld zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 958,6 mln do 1 mld zł, na wynagrodzenia ze 121,9 do 138 mln zł, a na pozostałe świadczeni pracownicze - z 36,1 do 34,9 mln zł. Spółka w ub.r. zatrudniała średnio 1 405 pracowników etatowych, o 80 mniej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast koszty amortyzacji zmalały z 380,6 do 344,5 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 43,3 do 33,1 mln zł.
Infrastruktura światłowodowa UPC Polska została wniesiona przez Play do spółki Polski Światłowód Otwarty, a połowę jej udziałów telekom sprzedał wiosną br. funduszowi private equity InfraVia Capital Partners za 1,77 mld zł.
Pozostałe wydatki operacyjne UPC Polska zwiększyły się minimalnie (ze 180,1 do 180,4 mln zł), a koszty finansowe, głównie na odsetki - z 18,4 do 45,2 mln zł.
Rentowność operatora poprawiła się, ale pozostała ujemna: strata operacyjna zmalała z 8,2 do 5,1 mln zł, a strata netto - ze 104,6 do 71,6 mln zł. Kwota zapłaconego podatku dochodowego zmniejszyła się z 88,1 do 31,1 mln zł.
Kapitał własny spółki na koniec ub.r. wynosił 2,22 mld zł, z czego 1,98 mld zł to kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021. Kwoty w mln zł
Dołącz do dyskusji: UPC Polska dalej ze stratą. Zyskał ponad 164 tys. klientów