Land Rover Defender w limitowanej wersji na 70-lecie marki (wideo)
Firma Jaguar Land Rover zapowiedziała ograniczoną do 150 egzemplarzy, limitowaną edycję Land Rovera Defendera z silnikiem V8 o mocy 405 KM.
Produkcja modelu Defender została wznowiona dla uczczenia 70-lecia powstania marki Land Rover. Defender Works V8 oddaje hołd pierwszym modelom serii III z silnikiem V8 z roku 1979 oraz późniejszym edycjom specjalnym, włączając m.in. wersje stworzone na 50-lecie marki.
Defender Works V8 posiada 5-litrową, wolnossącą jednostkę napędową V8, która generuje 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego (standardowo Defender z końca seryjnej produkcji legitymował się mocą 122 KM i momentem obrotowym 360 Nm). Defender Works V8 przyspiesza od 0 do 96 km/h w 5,6 sek.
Jednostka napędowa V8 zostanie zamontowana w 150 wcześniej wybranych i zmodyfikowanych Defenderach - 70th Edition, a następnie zespolona z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem Sport, ulepszonym układem hamulcowym, zmodyfikowanym zawieszeniem (sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory) oraz 18-calowymi obręczami aluminiowymi Sawtooth z oponami All-Terrain w rozmiarze 265/65 R18.
Dostępnych będzie 8 standardowych kolorów nadwozia, w tym 2 satynowe - z kontrastowym dachem, nadkolami oraz atrapą chłodnicy w kolorze Santorini Black - oraz klamkami drzwi, pokrywą wlewu paliwa i napisem "DEFENDER" z polerowanego maszynowo aluminium. Reflektory wykonano w technologii LED. We wnętrzu deska rozdzielcza, boczki drzwi, podsufitka oraz sportowe fotele Recaro obszyto skórzaną tapicerką Windsor Leather. Dodatkowo Defender wyposażony zostanie w "klasyczny" system rozrywki pokładowej Land Rover Classic.
Zakup Land Rover Defender Works V8, zarówno w wersji 90, jak i 110 cali, będzie możliwy przez dział Land Rover Classic. Cena na rynku brytyjskim wyniesie od 150 tys. funtów za wersję z rozstawem osi 90".
Land Rover Defender Works V8 70th Edition - dane techniczne:
- pojemność silnika (cc): 4,999
- cylindry: V8; wolnossący; benzynowy (EU5)
- moc (KM): 405 @ 6,000 rpm
- moment obrotowy (Nm): 515 @ 5,000 rpm
- przekładnia: 8-biegowa automatyczna, napęd AWD, skrzynia redukcyjna, blokady dyferencjałów przód/tył
- zawieszenie: przód - sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator; tył - sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
- hamulce przednie: tarcze hamulcowe 335 mm, zaciski czterotłoczkowe
- hamulce tylne: tarcze hamulcowe 300 mm, zaciski czterotłoczkowe
- obręcze: aluminiowe 18” Sawtooth
- opony: all-terrain 265/65 R18
- układ kierowniczy: zębatkowy, ze wspomaganiem hydraulicznym
- 0-96 km/h (sek): 5,6 (*90 Station Wagon)
- prędkość maksymalna (km/h): 170 (ograniczona elektronicznie).
Dołącz do dyskusji: Land Rover Defender w limitowanej wersji na 70-lecie marki (wideo)