Legimi sfinalizowało kupno Readfy, wchodzi na niemiecki rynek e-booków
Spółka Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, sfinalizowała przejęcie 100 proc. udziałów niemieckiej spółki Readfy do której należy serwis z e-bookami w modelu freemium.
Umowa kupna Readfy została podpisana przez Legimi w październiku ub.r. Nie podano kwoty transakcji, zaznaczając, że jest zbliżona do wartości podobnych przejęć.
Legimi już wiosną ub.r. negocjowało kupno Readfy, ale zawiesiło rozmowy, ponieważ nie zdołało pozyskać 3,62 mln zł ze sprzedaży dwóch nowych serii swoich akcji. Natomiast w połowie maja br. zakończyło sprzedaż swoich 123,7 tys. nowych walorów za 1,98 mln zł, a w tym tygodniu ogłosiło, że chce sprzedaż trzyletnie obligacje za 400 tys. zł.
W środę firma poinformowało, że przejęcie 100 proc. udziałów Readfy zostało już zarejestrowane w niemieckim rejestrze przedsiębiorców.
Legimi wchodzi na niemiecki rynek
Readfy oferuje 80 tys. niemieckojęzycznych e-booków w modelu reklamowym (użytkownicy mogą czytać e-booki w zamian za oglądanie reklam). W ub.r. firma notowała średnio ok. 10 tys. euro wpływów miesięcznie. Z jej platformy korzysta 400 tys. użytkowników, a czego 60 tys. robi to każdego miesiąca.
- Celem przejęcia Readfy jest zwiększenie zasięgu działalności spółki i upowszechnienie jej usługi abonamentowej na rynku niemieckim. Dzięki transakcji, emitent (czyli Legimi - przyp.) uzyska dostęp do szerokiej bazy użytkowników Readfy - serwis posiada 400 tys. zarejestrowanych użytkowników, z czego z aplikacji korzysta regularnie 60 tys. użytkowników miesięcznie. Zdaniem zarządu emitenta, połączenie oferty Readfy z Legimi pozwoli m.in. zwiększyć potencjał monetyzacji tej bazy, dzięki sprawdzonym na rynku polskim rozwiązaniom abonamentowym - poinformowało Legimi w październiku ub.r.
- Klientom Readfy zaproponowana zostanie flagowa oferta Legimi, czyli „Czytnik za 1 EUR”, czego efektem ma być istotny wzrost liczby subskrybentów oferty emitenta na rynku niemieckim. Ponadto, przejęcie niemieckiego podmiotu może znacząco poprawić siłę negocjacyjną emitenta w relacjach z wydawcami na rynku niemieckim - obecnie Readfy dysponuje umowami z ponad 300 wydawcami, oferując 180 tys. tytułów w modelu reklamowym, a twórcami i udziałowcami Readfy są osoby doskonale znane na lokalnym rynku książki - dodała firma.
Legimi chce zadebiutować na NewConnect
W ub.r. Legimi, według własnych danych, zanotowało 11,12 mln zł wpływów sprzedażowych, 1,47 mln zł zysku EBITDA i 558 tys. zł zysku netto. W br. chce mieć 16,9 mln zł wpływów i 940 tys. zł zysku netto, a w przyszłym roku - 25,45 mln zł wpływów i 1,94 mln zł zysku netto.
W lutym br. razem z szacunkowymi danymi finansowymi za ub.r. firma podała też prognozy wyników w 2019 i 2020 roku. I tak w br. planuje osiągnąć 16,9 mln zł przychodów sprzedażowych, 15,37 mln zł kosztów operacyjnych, 2,63 mln zł zysku EBITDA i 940 tys. zł zysku netto. Natomiast w przyszłym roku firma chce mieć 25,45 mln zł przychodów ze sprzedaży, 22,86 mln zł kosztów operacyjnych, 3,89 mln zł zysku EBITDA i 1,94 mln zł zysku netto.
Są to niższe prognozy od przedstawionych w maju ub.r., zwłaszcza na poziomie zysku EBITDA i netto. Dziewięć miesięcy temu spółka zakładała, że w 2019 roku zanotuje 17,12 mln zł wpływów sprzedażowych, 13,32 mln zł kosztów operacyjnych, 5,19 mln zł zysku EBITDA i 3,1 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 26,82 mln zł wpływów sprzedażowych, 18,83 mln zł kosztów operacyjnych, 9,41 mln zł zysku EBITDA i 6,64 mln zł zysku netto.
Informując w połowie maja o pozyskaniu 1,98 mln zł ze sprzedaży nowych akcji, Legimi stwierdziło, że planuje w czwartym kwartale br. zadebiutować na rynku giełdowym NewConnect.
Dołącz do dyskusji: Legimi sfinalizowało kupno Readfy, wchodzi na niemiecki rynek e-booków