LG chce zdobyć rynek tanimi telefonami
Firma LG Electronics chce w bieżącym roku zanotować wzrost udziałówna światowym rynku telefonów komórkowych do co najmniej 10 procentoraz zwiększyć sprzedaż swoich tańszych urządzeń.
Celem aktualnie trzeciego największego producenta komórek naświecie jest sprzedanie w 2009 roku ponad 100 milionówtelefonów.
W całym minionym roku południowokoreańskiej firmie udało sięsprzedać 100,7 miliona komórek, dzięki czemu zanotowała 8,5procenta udziałów w rynku i wyprzedziła Motorolę, zajmując pozycjęza Nokią i Samsungiem.
"Będziemy w stanie uzyskać nasz cel odnośnie udziałów w rynku(10 procent) jeśli utrzymamy poziom sprzedaży z ubiegłego roku" -oświadczył Skott Ahn, prezes zarządu LG Electronics MobileCommunications, dodając że cel ten zakłada jednocześnie10-procentowy spadek całego światowego rynku sprzedaży komórek.
Do osiągnięcia swoich założeń firma będzie musiała bardziejskoncentrować się na swoich telefonach klasy low-end, czylikosztujących nie więcej niż 100 dolarów. Ahn zapowiedział, że LGchce w bieżącym roku zwiększyć sprzedaż tego typu urządzeń, tak abystanowiły około 20 procent wszystkich komórek sprzedawanych przezfirmę. Dla porównania w ubiegłym roku odsetek ten wyniósł tylkookoło 5 procent, podczas gdy aż 80 procent stanowiły kosztująceponad 200 dolarów telefony klasy high-end.
Z kolei bardziej dalekosiężnym planem przedstawionym przez Ahnajest zdobycie przez LG pozycji drugiego największego producentatelefonów komórkowych na świecie w ciągu najbliższych 3-4 lat.
źródło: TotalTelecom
Dołącz do dyskusji: LG chce zdobyć rynek tanimi telefonami