Spadła liczba klientów UPC Polska. Wzrost do 420 tys. użytkowników platformy Horizon
Na koniec września br. sieć kablowa UPC Polska miała o 3,3 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Najszybciej przybywa klientów internetu i telewizji cyfrowej - wynika z raportu Liberty Global, właściciela operatora.
Sieć UPC Polska na koniec września br. obsługiwała 1 426 400 klientów, co oznacza, że operator stracił 3,3 tys. abonentów względem III kwartału rok wcześniej.
- Wraz ze startem kampanii Happy Home i nowym pozycjonowaniem naszej marki „Radość z każdej chwili”, zaoferowaliśmy naszym klientom jeszcze szybszy internet i zupełnie nowe doświadczenie niezawodnego domowego Wi-Fi wraz z cieszącą się coraz większą popularnością telewizją nowej generacji Horizon, z której korzysta już ponad 40 proc. naszych klientów. Dzięki dalszym inwestycjom w rozwój, docieramy z naszą ofertą najszybszego internetu i telewizji już do blisko 3,3 mln gospodarstw domowych, a prowadzone od wielu lat inwestycje w rozwój sieci opartej na światłowodach przyczyniają się do rozwoju gospodarki cyfrowej i nowoczesnego społeczeństwa - tłumaczy Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.
Rośnie jednak liczba usług, z których korzystają abonenci - łącznie klienci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 958 300 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 925 000). 3,3 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska po III kwartale 2017 roku. To o 80 tys. więcej niż rok wcześniej.
Na dzień 30 września br. UPC Polska miała 1 208 800 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 1,8 tys. niż rok wcześniej. Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. sieć obsługiwała już 1 016 500 klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 26,2 tys.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 11,25 proc. do 192,3 tys. Już 420 tys. klientów korzysta z dekodera Horizon, co stanowi ponad 40 proc. wszystkich klientów telewizji cyfrowej UPC.
Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec III kwartału br. wyniosła 1 mln 123 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 36,9 tys.
O 5,4 tys. w stosunku do ubiegłego roku zmniejszyła się liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec września br. sieć miała 626,5 tys. takich abonentów.
UPC Polska | Liczba abonentów na koniec | |
usługa | III kwartału 2017 | III kwartału 2016 |
UPC ogółem | 1 426 400 | 1 429 700 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Telewizja ogółem | 1 208 800 | 1 207 000 |
Telewizja cyfrowa | 1 016 500 | 990 300 |
Telewizja analogowa | 192 300 | 216 700 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Internet | 1 123 000 | 1 086 100 |
Telefonia | 626 500 | 631 900 |
Wirtualnemedia.pl | ||
RGU | 2 958 300 | 2 925 000 |
UPC wciąż czeka na zgodę UOKIK-u na przejęcie Multimedia Polska. Firma spodziewa się finalizacji transakcji pod koniec tego roku.
Dołącz do dyskusji: Spadła liczba klientów UPC Polska. Wzrost do 420 tys. użytkowników platformy Horizon