SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dużo więcej zarobiły „Party” i „Twój Styl”, za to mniej - „Viva!” i „Polityka”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów były w kwietniu wyższe o 10,4 proc. niż przed rokiem, liczone z autopromocją, natomiast o 10,3 proc. bez jej uwzględnienia. Nakłady na autopromocję wzrosły o 8,5 proc.

>>> „Przekrój” i „Wprost” sporo straciły, „Newsweek” do góry

Najbardziej zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) - o 62,9 proc., oraz „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 46,6 proc. Temu drugiemu pismu udało się w ten sposób wyprzedzić „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody z reklam wzrosły o 17,1 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobił więcej o 33,8 proc., „Gala” (G+J Polska) - o 35,3 proc., „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,8 proc., a „Claudia” (G+J Polska) - o 22,3 proc.

>>> Czytelnictwo miesięczników: w czołówce zyskały tylko „Twój Styl” i „Focus”

Jedyne pisma z czołówki, które zanotowały w kwietniu spadki przychodów reklamowych, to „Viva!” (Edipresse Polska) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Pierwsze zarobiło 8,9 proc., a drugie 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), „Muratora” (Wydawnictwo Murator) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) spadły odpowiednio o 18, 23 i 27 proc. mniej, przez co pisma te wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  IV.2012 IV.2011
Twój Styl 16 644 390 zł 11 355 735 zł
Newsweek Polska 14 668 166 zł 12 528 425 zł
Wprost 11 514 999 zł 8 603 900 zł
Tele Tydzień 9 945 816 zł 9 857 730 zł
Viva! 9 408 757 zł 10 324 542 zł
Polityka 8 432 875 zł 8 909 226 zł
Party 7 369 425 zł 4 524 888 zł
Claudia 6 810 806 zł 5 568 035 zł
Świat Kobiety 6 008 166 zł 4 359 350 zł
Gala 5 586 575 zł 4 128 159 zł
   
Przyjaciółka 4 633 958 zł 5 643 017 zł
Murator 3 604 831 zł 4 686 268 zł
Pani Domu 3 565 656 zł 4 890 432 zł
monitorowane tytuły razem 287 689 917 zł 260 531 651 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 307 731 400 zł 278 995 890 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 20 041 483 zł 18 464 239 zł

Dołącz do dyskusji: Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ryba
Babski Twój Styl lepszy niz zielonogórski Newsweek. To Hameryka jak z Samych swoich!
0 0
odpowiedź
User
radek
widocznie właściciele wspomnianych tytułów przestali podlizywać się władzy,więc car Donald zabronił spółkom Skarbu Państwa umieszczania reklam w owych pismach,a jak powszechbie wiadomo,z tych spółek można było wyciągnąć największą kasę za reklamy.
0 0
odpowiedź
User
Żabka
Skoro Twój Style zarabia tyle na reklamach, to trzeba znowu obciąć honoraria dziennikarzom i kilku zwolnić. Po co wydawać pieniądze na artykuły?
0 0
odpowiedź