SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Małgorzata Augustyniak: Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce

Połączenie tradycyjnej komunikacji i narzędzi online to szansa na rozwój reklamy zewnętrznej. Po raz pierwszy od 20 lat ruszają badania, które mają dokładnie określić efektywność tego typu reklamy i w ocenie branży zwrócić uwagę na jej efektywność. AMS liczy na to, że rozwój reklamy przyspieszy dzięki budowie nowych wiat przystankowych w Warszawie, co znacząco zwiększy podaż nośników.

Małgorzata AugustyniakMałgorzata Augustyniak

‒ Branżę czeka rozwój. Myślę, że outdoor [reklama zewnętrzna – red.] będzie łączył bardzo sprawnie offline’ową przestrzeń z online’ową, i mam nadzieję, że będzie tym medium, które jako jedyne pozostanie skutecznym pod względem zasięgu dla reklamodawców – przewiduje Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.

Augustyniak ocenia, że bardzo duże znaczenie dla rozwoju reklamy zewnętrznej będzie miała wymiana wiat przystankowych w Warszawie. AMS podpisał w grudniu ubiegłego roku umowę na budowę i utrzymanie 1580 wiat w stolicy. Spółka na prawie 9 lat otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na tych wiatach, a przez pierwsze trzy lata będzie samodzielnie korzystać z zysków (potem będzie dzielić się nimi z miastem).

Na wiatach znajdą się nośniki formatu citylight, umożliwiające prowadzenie niestandardowych kampanii reklamowych.

Mniejsze znaczenie dla spółki ma otwarcie drugiej linii metra w Warszawie. Jest to stosunkowo niewielki rynek, choć metro było miejscem wprowadzenia reklamy wyświetlanej City Info. Obecnie stała się ona standardem we wszystkich środkach komunikacji publicznej – także w autobusach w Warszawie oraz autobusach i trolejbusach w Trójmieście.

Augustyniak dodaje, że reklama zewnętrzna może też zyskać na pierwszych badaniach, które mają pokazać reklamodawcom skuteczność tego kanału promocji.

‒ To było najbardziej subiektywne medium i zawsze ulegało opiniom, że jest drogie, niewdzięczne i niemierzalne. W końcu będziemy mogli skończyć z tymi zarzutami, mamy nadzieje je rozwiać, dlatego że outdoor jest jednym z tańszych mediów – przekonuje Augustyniak. ‒ Będziemy mogli porównać GRP [Gross Rating Point, wartość określająca siłę kampanii reklamowej – red.] outdooru z telewizją i radiem, będziemy wiedzieć, jaki jest konkretny odbiór w konkretnych grupach celowych, czyli jak w związku z tym poruszają się mieszkańcy.

14 października powstał Instytut Badań Outdooru, założony przez AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska. Pierwszy etap projektu badawczego ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Dołącz do dyskusji: Małgorzata Augustyniak: Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Dla normalnych ludzi to zła wiadomość. Reklama zewnętrzna zaśmieca nasze otoczenie.
odpowiedź
User
Troy
Bardzo mi przykro, ale całkowicie rozmineła się pani z prawdą. Outdoor jest w fatalnej kondycji w Polsce, a bedzie tylko gorzej.Żadne o 20 lat spóźnione badania nic tu nie zmienią, bo każdy kto chciał wypróbować skuteczność tego "medium" dawno to zrobił i swoje zdanie ma. Wizerunek outdooru jest fatalny i coraz wiecej ludzi, w tym ludzi z branży uważa, że zaśmiecanie miast reklamą na tablicach i szmatach to zwyczajnie obciach. Wiaty w warszawie to zmiana w dobrym kierunku, ale spóźniona i lokalna. Udział outdooru będzie nadal w szybkim tempie kurczył się.
odpowiedź