Marketerzy coraz większą część budżetów reklamowych wydają w kanałach cyfrowych
W 2016 i 2017 r. w skali globalnej wzrośnie udział nakładów na reklamy w przestrzeni cyfrowej w całkowitych wydatkach na reklamy w mediach. Najszybciej udział ten będzie rósł w regionie Azji i Pacyfiku - prognozuje firma eMarketer.
W bieżącym roku udział reklamy cyfrowej w całym rynku reklamy ma w skali globalnej sięgnąć 34,4 proc., a w roku przyszłym wzrosnąć do 37,4 proc.
W ujęciu regionalnym, liderem pod tym względem ma być region Azji i Pacyfiku, z udziałem reklamy cyfrowej w całkowitych nakładach na reklamę na poziomie 38,8 proc. w 2016 r. i 43,1 proc. w 2017 r. Ponad 30-proc. udział ma zostać odnotowany w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W tyle za tymi regionami, ale także ze wzrostem, mają pozostać Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka.
W Wielkiej Brytanii, gdzie w 2016 r. wydatki reklamowe mają sięgnąć blisko 26 miliardów dolarów, ponad połowa (53,1 proc.) tej kwoty ma zostać skierowana w kanały cyfrowe.
Z kolei w samych Chinach - największym rynku regionu Azji i Pacyfiku - nakłady na reklamę w przestrzeni cyfrowej mają w tym roku sięgnąć 40,42 miliarda dolarów. Najwięcej w ten kanał inwestują tam firmy z branży motoryzacyjnej, dóbr konsumpcyjnych, nieruchomości oraz telekomunikacyjnej.
Z badania przeprowadzonego w marcu br. przez Kantar CTR Market Research wynika, że 41 proc. osób odpowiedzialnych za marketing w chińskich firmach - tyle samo co w roku ubiegłym - zamierza w tym roku zwiększyć swoje budżety. Zmalał natomiast odsetek respondentów planujących mniejsze nakłady marketingowe - z 29 proc. do 25 proc. Jednocześnie niemal co piąty badany stwierdził, że nie wie jaka będzie decyzja w tym zakresie lub też odmówił udzielenia odpowiedzi.
Dołącz do dyskusji: Marketerzy coraz większą część budżetów reklamowych wydają w kanałach cyfrowych