SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marketerzy nie doceniają TikToka. To już nie jest platforma dla dzieci

W tym roku liczba pobrań TikToka wzrosła o 96 proc. w stosunku do 2019 r. Użytkownicy tej aplikacji średnio sprawdzają ją 1-3 razy dziennie i używają jej przez 52 minuty. Zdecydowana większość obecnych na TikToku influencerów uważa, że aplikacja jest dobrym, ale wciąż niedocenianym, narzędziem do promocji produktów i usług. Akcje organizowane w tej aplikacji przez marki przynoszą duży odzew, czego przykładem jest Guess.

TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją w pierwszym kwartale 2020 roku i wraz ze wzrostem jego popularności coraz częściej interesują się nim marketerzy, analizując potencjał aplikacji dla promocji produktów i usług. 54 proc. użytkowników tej aplikacji uważa, że jest w niej miejsce na poważniejsze treści - wynika z badań przeprowadzonych przez firma IndaHash na podstawie ankiet, na które odpowiedziało 2 tys. influencerów z TikToka, pochodzących z 61 krajów.

Aż 83 proc. influencerów obecnych na TikToku twierdzi, że marki z pewnością mogłyby skorzystać na promocji swoich produktów i usług w tej aplikacji, a 88 proc. influencerów jest zainteresowanych współpracą z markami. Ich zdaniem, w tej aplikacji warto promować produkty z branży: uroda (78 proc.), jedzenie (69 proc.), fitness (59 proc.), zdrowie (49 proc.), zwierzęta (43 proc.), produkty dla dzieci (34 proc.).

TikTok bardziej skoncentrowany na treści

IndaHash zwraca uwagę, że TikTok różni się od innych platform społecznościowych tym, że jest bardziej skoncentrowany na treści, a mniej na estetyce. Nie liczy się to, jak wygląda twój kanał, ale czy wideo, które zamieszczasz jest ciekawe. 63 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że "treść na TikToku wydaje się bardziej prawdziwa i mniej dopracowana" niż w innych mediach społecznościowych.

Na pytanie, co im się podoba w TikTikou, 69 proc. użytkowników odpowiedziało, że "zabawne filmy", 37 proc. stwierdziło, że jest to dobry sposób na relaks, a 28 proc. lubi aplikację za treści, które są inne niż w pozostałych mediach społecznościowych. Dla ponad połowy badanych (53 proc.) ulubionym rodzajem treści są wyzwania na TikToku.

Liczba pobrań TikToka wzrosła o 96 proc. w tym roku

Krótki format filmów na TikToku idealnie wpasowuje się w dzisiejszy świat, w którym średni czas koncentracji wynosi tylko 8-12 sekund. 7 proc. influencerów planuje jeszcze w tym stworzyć więcej treści na TikToku w 2020 r., chociaż jeszcze w ubiegłym roku 60 proc. z nich w ogóle nie korzystało z tej aplikacji. Liczba pobrań TikTok wzrosła o 96 proc. w 2020 r., a jego użytkownicy średnio sprawdzają aplikację 1-3 razy dziennie i używają jej przez 52 minuty.

Na duże wzrosty aplikacji ogromne znaczenie miał lockdown - aż 56 proc. ankietowanych pobrało TikTok w lutym-maju 2020 r. 70 proc. respondentów uważa, że ​​TikTok był dla nich rozrywką i pomógł im przetrwać podczas pandemii koronawirusa.

- TikTok to bardzo interesująca, szybko rozwijająca się platforma, a dla wielu marketerów całkowicie nieodkryta szansa. Uważam, że dzięki takiemu raportowi można skutecznie zmienić błędne wyobrażenie ludzi o TikTok jako miejscu, w którym spędzają czas tylko dzieci - powiedział Artur Kurasiński, autor bloga o mediach elektronicznych i nowych technologiach.

Jedną z marek, która jako jedna z pierwszych zaistniała na TikToku jest amerykańska firma odzieżowa Guess. Stworzyła wyzwanie #InMyDenim, w którym użytkownicy pokazywali swoje dżinsowe stylizacje. W aplikacji hasztag uzyskał 50 mln wyświetleń.

Rośnie popularność TikToka w grupie 32+

Początkowo aplikacja była skierowana do Generacji Z (urodzeni po 1993 r.), ale ostatnio można zauważyć wzrost jej popularności we wszystkich grupach wiekowych.

Zdaniem Davide'a Aniki, który ma 211 tys. followersów na TikToku, marki, które chcą współpracować z influencerami powinny upewnić się, że stworzona przez nich społeczność jest odpowiednia dla ich produktu oraz nawiązać dłuższą współpracę z twórcą treści, aby obserwujący go zobaczyli produkt czy usługę wiele razy.

TikTok został pobrany ponad 2 mld razy na całym świecie, a w I kwartale 2020 r. miał 315 mln instalacji, czyli więcej niż jakakolwiek aplikacja w ciągu trzech miesięcy. Największym rynkiem dla TikToka są Indie, w którym aplikacja miała 611 mln pobrań (30,3 proc. wszystkich pobrań aplikacji).


W 2019 roku chińska firma ByteDance, zanotowała wzrost przychodów do 17 mld dolarów. Za ubiegły rok spółka wypracowała zysk netto w wysokości 3 mld dolarów. Wszystkie platformy prowadzone przez ByteDance mają ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie.

Dołącz do dyskusji: Marketerzy nie doceniają TikToka. To już nie jest platforma dla dzieci

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anonim
Dla jakiego kraju są podane te wartości dot. wieku użytkowników? W Polsce zdecydowana większość kont nie posiada nawet 18 lat!
odpowiedź
User
;d
Dla jakiego kraju są podane te wartości dot. wieku użytkowników? W Polsce zdecydowana większość kont nie posiada nawet 18 lat!
czytanie ze zrozumieniem sie klania.
odpowiedź
User
rty
KPCh lubi to!
odpowiedź