SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starcom i OMD w finale przetargu mediowego McDonald's

Starcom (Publicis Media) i OMD (Omnicom Media Group) znalazły się w finale przetargu na globalną obsługę mediową sieci McDonald's.

McDonald’s, fot. Shutterstock.comMcDonald’s, fot. Shutterstock.com

Jak podał serwis Campaignlive, we wcześniejszym etapie przetargu, który ruszył jesienią ub.r., brały udział agencje z największych holdingów reklamowych. McDonald's zdecydował się pozostawić w nim dwie: Starcom i OMD. Ten ostatni pracuje dla sieci lokali gastronomicznych od 2003 roku.

Gdy rozpoczynano procedury przetargowe, przedstawiciele McDonald’s w rozmowie z „WSJ” poinformowali, że planują zrezygnować z wyboru jednej agencji mediowej, która będzie obsługiwać budżet na poziomie globalnym. Chcą współpracować z kilkoma mniejszymi domami mediowymi, które zajmą się globalną obsługą mediową.

Decyzja ta jest sprzeczna z obowiązującym obecnie trendem do konsolidowania obsługi mediowej w jednej firmie, żeby ograniczać koszty. - Naszym celem nie jest ograniczanie opłat agencyjnych. Chcemy znaleźć jak najskuteczniejsze sposoby dotarcia do konsumentów oraz mieć zapewnione jak najwyższej jakości usługi w zakresie mediów na całym świecie - tłumaczył wówczas Bob Rupczynski, wiceprezes ds. mediów i zarządzania relacjami z klientami.

Z informacji Campaignlive wynika, że już zapadły decyzje dotyczące obsługi mediowej na trzech rynkach. OMD miałoby odpowiadać za planowanie i zakup mediów w Niemczech, a Starcom we Francji. Obie agencje miałyby dzielić obsługę w Ameryce Łacińskiej.

Przetarg koordynuje firma Ebiquity.

 

Dołącz do dyskusji: Starcom i OMD w finale przetargu mediowego McDonald's

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl