SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za kwiecień: Google - 16 mln, Onet.pl - 13 mln

Ponad 12 mln Polaków korzysta z serwisu Nasza-klasa, a ponad 5,5 mln używa Facebooka. – wynika z kwietniowego badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast najwięcej czasu polscy internauci spędzają na stronach Onetu.

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce pozostały strony Google – wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak w kwietniu odwiedziło je minimalnie mniej użytkowników niż w marcu, wskutek czego straciły 0,5 proc. zasięgu. Natomiast zajmujące drugie miejsce witryny Onetu zanotowały wzrost popularności o prawie 200 tys. real users.

W kwietniu zasięg zwiększyła również Nasza-klasa.pl – o ponad 350 tys. użytkowników. Z kolei kreowany na jej największego konkurenta Facebook odwiedziło ponad 550 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Serwis szybko zyskuje na popularności i zbliża się do zajmujących kolejne miejsce witryn GG Network. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 454 14892,46% 
2Grupa Onet.pl13 435 22275,49%tak
3nasza-klasa.pl12 166 28568,36% 
4Grupa Gazeta.pl11 784 92866,22%tak
5Grupa Wirtualna Polska11 756 18766,06%tak
6Grupa Allegro.pl11 042 09762,05%tak
7Grupa Interia.pl10 977 29461,68%tak
8youtube.com10 670 49259,96% 
9Grupa O2.pl10 104 53356,78%tak
10Grupa Wikipedia9 396 06152,80% 
11Grupa Mozilla6 520 23536,64% 
12Grupa Microsoft6 504 12636,55% 
13Grupa GG Network6 257 72135,16%tak
14facebook.com5 617 89231,57% 
15Grupa Polskapresse5 190 89129,17%tak
16Grupa Axel Springer4 780 04526,86%tak
17Grupa Infor4 584 28225,76%tak
18Grupa Money.pl4 506 55225,32%tak
19Grupa Media Regionalne4 495 25425,26%tak
20Grupa TVN4 422 49824,85%tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric najpopularniejsze są strony Onetu
. Serwisy Wirtualnej Polski zyskały w porównaniu z marcem ponad 300 tys. real users i zbliżyły się do witryn Gazeta.pl, które zanotowały mniejszy wzrost popularności. Z kolei strony Mediów Regionalnych odwiedziło w kwietniu aż 1,2 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one o sześć pozycji. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
audyt site-centric
1Grupa Onet.pl75,49%13 435 222tak
2Grupa Gazeta.pl66,22%11 784 928tak
3Grupa Wirtualna Polska66,06%11 756 187tak
4Grupa Allegro.pl62,05%11 042 097tak
5Grupa Interia.pl61,68%10 977 294tak
6Grupa O2.pl56,78%10 104 533tak
7Grupa GG Network35,16%6 257 721tak
8Grupa Polskapresse29,17%5 190 891tak
9Grupa Axel Springer26,86%4 780 045tak
10Grupa Infor25,76%4 584 282tak
11Grupa Money.pl25,32%4 506 552tak
12Grupa Media Regionalne25,26%4 495 254tak
13Grupa TVN24,85%4 422 498tak
14Grupa Pf.pl21,36%3 801 106tak
15dobreprogramy.pl20,32%3 615 362tak
16Grupa Murator20,06%3 569 953tak
17Grupa Pino.pl19,18%3 412 667tak
18filmweb.pl16,96%3 017 621tak
19Grupa G+J Polska16,68%2 967 712tak
20Grupa Spilgames16,00%2 847 862tak


Domeny google.pl i google.com odwiedziło w kwietniu mniej więcej tyle samo internautów co w marcu
. Po ponad 300 użytkowników zyskały onet.pl i nasza-klasa.pl, za to allegro.pl straciło ok. 200 tys. real users i spadło o dwie pozycje. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl15 757 54088,54% 
2onet.pl12 682 59871,27%tak
3nasza-klasa.pl12 166 28568,36% 
4google.com11 414 27364,14% 
5wp.pl10 945 38761,50%tak
6youtube.com10 670 49259,96% 
7allegro.pl10 625 75059,71%tak
8wikipedia.org9 292 53052,22% 
9gazeta.pl8 658 58448,65%tak
10interia.pl8 596 93548,31%tak
11mozilla.com6 381 73335,86% 
12facebook.com5 617 89231,57% 
13microsoft.com5 451 69830,63% 
14o2.pl4 661 89326,20%tak
15wrzuta.pl4 582 31925,75%tak
16zumi.pl4 573 05025,70%tak
17blogspot.com4 201 83523,61% 
18otomoto.pl4 161 81323,39%tak
19blox.pl4 123 71923,17%tak
20tvn24.pl4 112 73923,11%tak


Spadek liczby użytkowników serwisów Allegro.pl przełożył się na niższą o ponad 900 mln liczbę ich odsłon
. Natomiast mimo zwiększenia zasięgu minimalne spadki liczby odsłon zanotowały witryny Onetu i Wirtualnej Polski. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl4 836 569 30111 042 097tak
2Grupa Onet.pl3 603 127 82613 435 222tak
3Grupa Wirtualna Polska2 459 783 84511 756 187tak
4Grupa Interia.pl1 341 486 01210 977 294tak
5Grupa Gazeta.pl1 150 319 35111 784 928tak
6Grupa O2.pl1 135 810 81110 104 533tak
7Grupa G+J Polska289 724 7582 967 712tak 
8poszkole.pl268 581 2481 702 357tak
9Grupa Spilgames239 796 9132 847 862tak
10Grupa GG Network207 082 6926 257 721tak


Najdłużej – tak średnio, jak i całościowo – swoich użytkowników przyciągały w kwietniu, podobnie jak w marcu, serwisy Onetu
. Natomiast przeciętny użytkownik witryn WP korzystał z nich ponad 20 minut krócej, a w przypadku Allegro.pl ten spadek wyniósł 35 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas
[godz]
średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl81 263 960,5106:02:5513 435 222tak
2Grupa Wirtualna Polska65 259 002,5305:33:0411 756 187tak
3Grupa Allegro.pl49 620 391,4504:29:3711 042 097tak
4Grupa Interia.pl38 524 310,1203:30:3410 977 294tak
5Grupa O2.pl30 559 926,9503:01:2810 104 533tak
6Grupa Gazeta.pl23 955 186,7002:01:5811 784 928tak
7Grupa GG Network8 987 419,9201:26:106 257 721tak
8Grupa Spilgames5 860 007,3902:03:282 847 862tak
9Grupa TVN4 100 611,1200:55:384 422 498tak
10Grupa Eska2 977 404,7102:40:161 114 662tak
11Grupa Eurozet2 910 510,6004:02:50719 160tak
12poszkole.pl2 816 438,7901:39:161 702 357tak
13grono.net2 360 751,8101:17:171 832 749tak
14Grupa G+J Polska1 958 216,3600:39:352 967 712tak
15joemonster.org1 772 632,0501:21:341 304 045tak
16Grupa Polskapresse1 705 314,9800:19:435 190 891tak
17Grupa Media Regionalne1 563 362,7400:20:524 495 254tak
18filmweb.pl1 414 925,2800:28:083 017 621tak
19targeo.pl1 160 809,4500:57:561 202 314tak
20Grupa Axel Springer1 141 288,7800:14:204 780 045tak


Cztery czołowe aplikacje zanotowały spadki popularności w porównaniu z marcem. Najwięcej użytkowników – ponad 350 tys. – stracił Skype. Natomiast zasięg ipli przekroczył 2,5 mln real users, a popularność Google Earth zwiększyła o ponad 100 proc., dzięki czemu aplikacja awansowała do pierwszej dziesiątki zestawienia.

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu38,90%6 923 274tak
2Komunikator Skype27,02%4 808 098 
3Windows Media Player24,63%4 383 460 
4Winamp17,15%3 051 501 
5Ipla15,02%2 672 540 
6OpenFM7,04%1 252 560 
7RealPlayer4,20%747 467 
8Google Earth3,60%641 375 
9Aplikacja Google Desktop3,58%637 648 
10Komunikator Windows Live Messenger3,08%547 699 
11Komunikator Tlen.pl2,93%520 856tak
12QuickTime1,28%228 588 
13VLC media player1,22%216 510 
14Komunikator AQQ0,81%143 685tak
15BestPlayer0,79%140 077 
16iTunes0,76%135 571 
17AIMP0,32%56 971 
18Czytnik RSS Paseczek0,32%56 711 
19GOM Player0,26%45 888 
20Last FM0,26%45 869 


 


Liczebność próby: N= 15 934. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za kwiecień: Google - 16 mln, Onet.pl - 13 mln

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
EliMarmur
Śmiesznie to wygląda "Grupa Google"
odpowiedź