Merlin.pl się zmienia: nowa wersja, reklamy, własny czytnik
We wtorek sklep internetowy Merlin.pl rusza w nowej odsłonie. W listopadzie będzie prowadzona jego wizerunkowa kampania reklamowa, a w przyszłym roku na rynku pojawi się jego czytnik i system sprzedaży e-booków - Merbook.
W zmienionej wersji Merlin.pl odświeżono wersję graficzną - zarówno strony głównej, jak i stron prezentujących produkty. W efekcie łatwiejsze i bardziej intuicyjne mają być podstawowe aktywności w serwisie: wyszukiwanie, ocenianie, porównywanie oraz same zakupy.
Ponadto wprowadzono ujednolicony koszyk zakupowy, dzięki czemu nie trzeba już - tak jak dotychczas - korzystać z osobnych koszyków w poszczególnych kategoriach produktów. Oprócz uproszczenia zakupów ma to zapewnić zmniejszenie kosztów dostawy.
W lipcu br. Merlin.pl odwiedziło 953 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Z początkiem listopada zacznie się wizerunkowa kampania reklamowa Merlin.pl. W reklamach będą prezentowane różne kategorie produktów dostępnych w serwisie - nie tylko książki, lecz również muzyka, gry i zabawki oraz elektronika.
Akcja, zaplanowana na dwa tygodnie, będzie prowadzona w internecie oraz na outdoorze (citylight i billboardy). Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Płodni.com.
Przypomnijmy, że po przejęciu za 51,3 mln zł przez firmę Czerwona Torebka, Merlin.pl w wakacje przeniósł swoją siedzibę do Poznania (więcej na ten temat), a Annę Bogdańską na stanowisku prezesa serwisu zastąpił Ireneusz Kazimierczyk, były prezes Czerwonej Torebki.
Jak przyznał Kazimierczyk na poniedziałkowej konferencji prasowej, Merlin bieżący rok rozrachunkowy zakończy ze stratą, co wynika m.in. z inwestycji zmiany w serwisie, Przypomnijmy, że w roku finansowym 2011 (zakończonym w kwietniu 2012 roku) Merlin miał 102 mln zł przychodów i 3,8 mln zł straty netto, a nowszych wyników na razie nie opublikowano.
W miniony weekend, na spotkaniu dla najważniejszych wydawców z całej Polski w ramach targów książki w Krakowie, Merlin przedstawił projekt o nazwie Merbook. Obejmuje on przede wszystkim własny czytnik e-booków, a także nowy model ich sprzedaży - w ramach abonamentu dającego dostęp do kilkudziesięciu tysięcy plików. E-booki będzie można czytać w specjalnej aplikacji mobilnej, a cały projekt ma być realizowany wspólnie z jedną z głównych sieci telekomunikacyjnych. Merbook ma zostać wprowadzony pod koniec drugiego kwartału przyszłego roku.
- Książki elektroniczne to przyszłość rynku literatury, wychodzimy do wydawców z pionierskim pomysłem i ideą, która zdecydowanie zmieni podejście i postrzeganie e-booków, a także, jak wynika z naszych kalkulacji, zdecydowanie zwiększy ich sprzedaż - przekonuje Jakub Radkowski, kierownik działu projektów specjalnych w Merlin.pl.
Dołącz do dyskusji: Merlin.pl się zmienia: nowa wersja, reklamy, własny czytnik