Mniejsza przewaga Wirtualnej Polski nad Onetem, mocno w górę Interia i nadawcy telewizyjni (Megapanel z września)
We wrześniu br. przewaga Grupy Wirtualna Polska nad Grupą Onet-RASP zmalała do 89,9 tys. użytkowników, natomiast Grupa Interia.pl zyskała z miesiąca na miesiąc ponad 600 tys. użytkowników. Na czele są niezmiennie strony Google, Facebook i YouTube, które zanotowały jednak spadki w skali miesiąca.
Serwisy Google we wrześniu odwiedziło 23,09 mln polskich internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), o 190,8 tys. mniej niż w sierpniu. Facebook miał 19,39 mln polskich użytkowników, o 413,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, a YouTube - 18,34 mln, o 94 tys. mniej (porównywanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest niemiarodajne, bo w połowie br. po odniesieniu statystyk Megapanelu do zaktualizowanych danych NetTracka prawie wszystkie strony zyskały po kilkanaście procent odwiedzających).
Rywalizujące zacięcie o miano lidera zasięgowego wśród polskich wydawców Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP osiągnęły wzrosty łącznej liczby użytkowników. Pierwsza zyskała ich 78,5 tys., a druga - 249,5 tys., w efekcie czego różnica między nimi zmalała do 89,9 tys. użytkowników. Do wyników Grupy Wirtualna Polska dodano już statystyki użytkowników kupionych przez wydawcę w połowie września serwisów Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, które jednak nie są objęte audytem site-centric, więc nie ma danych o ich odsłonach i czasie korzystania. Zaznaczmy, że na początku października Grupa WP przejęła jeszcze serwis Allani.
Strony i aplikacje Grupy Allegro-GG odwiedziło o 129,6 tys. internautów mniej niż w sierpniu. Za to Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost o 602,4 tys. użytkowników, co wynika przede wszystkim z włączenia do niej przejętych w sierpniu przez Grupę Bauer serwisów Rankomat.pl i stron Grupy eBroker.
Z kolei Wikipedia zyskała z miesiąca na miesiąc aż 1,04 mln polskich użytkowników, co jest oczywiście związane z początkiem roku szkolnego.
Podobne wzrosty liczby użytkowników jak Grupa Interia.pl zanotowały Grupa TVN (o 580,3 tys.), Grupa Cyfrowy Polsat (o 611 tys.) i Grupa TVP (o 508,5 tys.). Wynika to ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.
Za to Cda.pl stracił w skali miesiąca 247,5 tys. użytkowników, Filmweb.pl - 157,6 tys., a Grupa Edipresse.pl - 139,8 tys.
Najpopularniejsze globalne serwisy odwiedziło we wrześniu sporo mniej polskich internautów niż miesiąc wcześniej. Google.pl stracił 186,5 tys. użytkowników, Facebook - 413,3 tys., YouTube - 94 tys., a Google.com - 241,8 tys.
Jeszcze większe spadki zanotowały dwa polskie serwisy: Gazeta.pl (o 584,4 tys. użytkowników) i Fakt.pl (o 744,7 tys.). Przy czym ten drugi pod koniec miesiąca został przekształcony w działający pod innym adresem Fakt24.pl.
Oprócz Wikipedii duże wzrosty liczby odwiedzających zanotowały Bet-at-home.com (o 803,1 tys.), Orange.pl (o 604,2 tys.) oraz Onet.pl (o 474,8 tys.).
Dołącz do dyskusji: Mniejsza przewaga Wirtualnej Polski nad Onetem, mocno w górę Interia i nadawcy telewizyjni (Megapanel z września)