Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)
Wśród serwisów z treściami motoryzacyjnymi najwięcej użytkowników mają Moto.wp.pl i Moto.onet.pl, najwięcej odsłon mają Moto.onet.pl i Autocentrum.pl, a na najdłużej internautów przyciąga Auto-swiat.pl. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotował Autokult.pl, a znaczący spadek - Forumsamochodowe.pl.
W październiku Moto.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,53 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 12,03 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 6 minut i 24 sekundy (6:24) - wynika z badania Gemius/PBI.
Z kolei Moto.onet.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,45 mln użytkowników zanotował 27,81 mln odsłon oraz 17:21 minuty przeciętnego czasu korzystania. Pod względem liczby odwiedzających kolejne miejsca w rankingu zajęły Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 1,99 mln i Motoryzacja.interia.pl z 1,84 mln.
Autocentrum.pl przy 1,72 mln użytkowników miało 18,88 mln odsłon i 9:33 minuty średniego czasu korzystania, a Auto-swiat.pl (Grupa Onet-RASP) zanotował 1,67 mln odwiedzających, 14,15 ml odsłon oraz 24:57 minuty średniego czasu korzystania. W tym ostatnim wskaźniku witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik w zestawieniu.
Oprócz Grupy Onet-RASP, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Interia dwa serwisy w rankingu ma Grupa Polska Press - są to Motofakty.pl i Mojeauto.pl.
W zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony treściowe, a nie ogłoszeniowo-sprzedażowe. W tej drugiej kategorii w czołówce są otoMoto.pl (w październiku br. miał 7,23 mln użytkowników i 322,6 mln odsłon) oraz sekcje motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
moto.wp.pl | 2 616 203 | 12 034 598 | 0:06:24 | 9,53% |
moto.onet.pl | 2 448 990 | 27 813 921 | 0:17:21 | 8,92% |
autokult.pl | 1 986 033 | 6 401 597 | 0:06:26 | 7,23% |
motoryzacja.interia.pl | 1 845 254 | 8 971 660 | 0:08:12 | 6,72% |
autocentrum.pl | 1 725 292 | 18 880 636 | 0:09:33 | 6,28% |
auto-swiat.pl | 1 668 216 | 14 149 144 | 0:24:57 | 6,07% |
moto.pl | 1 263 224 | 5 955 671 | 0:02:50 | 4,60% |
motofakty.pl | 1 197 869 | 3 915 968 | 0:02:33 | 4,36% |
magazynauto.interia.pl | 674 920 | 1 301 656 | 0:02:54 | 2,46% |
forumsamochodowe.pl | 508 362 | 1 289 347 | 0:02:12 | 1,85% |
scigacz.pl | 431 915 | 1 382 523 | 0:03:00 | 1,57% |
mojeauto.pl | 280 508 | 621 411 | 0:01:21 | 1,02% |
auto.dziennik.pl | 260 834 | 1 009 992 | 0:02:23 | 0,95% |
motonews.pl | 211 167 | 680 200 | 0:01:07 | 0,77% |
motogen.pl | 167 248 | 327 191 | 0:01:28 | 0,61% |
Tylko na komputerach Moto.onet.pl miał w październiku 1,73 mln użytkowników, 18,14 mln odsłon oraz 21:06 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Moto.wp.pl przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotował 7,11 mln odsłon i 6:03 przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.
Na Auto-swiat.pl internauta spędził średnio 27:27 minuty, a Autocentrum.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 10,86 mln odsłon.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
moto.onet.pl | 1 729 444 | 18 137 596 | 0:21:06 | 6,30% |
moto.wp.pl | 1 726 070 | 7 108 795 | 0:06:03 | 6,29% |
autokult.pl | 1 405 784 | 3 980 264 | 0:07:34 | 5,12% |
motoryzacja.interia.pl | 1 253 123 | 5 251 275 | 0:08:02 | 4,56% |
auto-swiat.pl | 1 118 030 | 7 893 142 | 0:27:27 | 4,07% |
autocentrum.pl | 977 984 | 10 859 756 | 0:09:40 | 3,56% |
moto.pl | 655 155 | 3 241 604 | 0:02:58 | 2,39% |
motofakty.pl | 654 437 | 1 839 316 | 0:02:29 | 2,38% |
magazynauto.interia.pl | 417 048 | 727 585 | 0:02:56 | 1,52% |
forumsamochodowe.pl | 274 351 | 583 335 | 0:02:01 | 1,00% |
scigacz.pl | 210 022 | 621 592 | 0:02:59 | 0,76% |
mojeauto.pl | 151 055 | 485 758 | 0:02:30 | 0,55% |
auto.dziennik.pl | 143 133 | 446 385 | 0:02:32 | 0,52% |
motonews.pl | 137 435 | 289 489 | 0:00:45 | 0,50% |
motogen.pl | 69 348 | 158 275 | 0:01:56 | 0,25% |
Z kolei na smartfonach i tabletach Moto.wp.pl odwiedziło 1,37 mln internautów, którzy wykonali 4,92 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie po 4:37 minuty.
Moto.onet.pl przy 1,08 mln użytkowników zanotował 9,68 mln odsłon, a Autocentrum.pl - przy 953 tys. użytkowników 8,02 mln odsłon. Z kolei z Auto-swiat.pl użytkownik korzystał średnio przez 14:21 minuty.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
moto.wp.pl | 1 367 919 | 4 925 803 | 0:04:37 | 4,98% |
moto.onet.pl | 1 082 064 | 9 676 326 | 0:05:33 | 3,94% |
autocentrum.pl | 952 988 | 8 020 880 | 0:07:23 | 3,47% |
autokult.pl | 905 833 | 2 421 333 | 0:02:21 | 3,30% |
motoryzacja.interia.pl | 899 548 | 3 720 385 | 0:05:37 | 3,28% |
auto-swiat.pl | 763 025 | 6 256 002 | 0:14:21 | 2,78% |
moto.pl | 718 226 | 2 714 067 | 0:02:17 | 2,62% |
motofakty.pl | 667 157 | 2 076 651 | 0:02:08 | 2,43% |
magazynauto.interia.pl | 292 446 | 574 072 | 0:02:30 | 1,06% |
forumsamochodowe.pl | 259 637 | 706 011 | 0:02:10 | 0,95% |
scigacz.pl | 228 197 | 760 931 | 0:02:56 | 0,83% |
mojeauto.pl | 135 652 | 135 652 | 0:00:00 | 0,49% |
auto.dziennik.pl | 123 189 | 563 606 | 0:02:06 | 0,45% |
motogen.pl | 99 803 | 168 916 | 0:01:07 | 0,36% |
motonews.pl | 73 831 | 390 711 | 0:01:48 | 0,27% |
Moto.wp.pl przy minimalnym wzroście zasięgu w skali roku zanotował spadek liczby odsłon o 4,5 mln odsłon i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 3:54 minuty (to odpowiednio 27,2 i 37,9 proc.). Natomiast Moto.onet.pl zyskał 1,41 pkt proc. zasięgu, 1,84 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 18,8, 7,1 i 1,4 proc. w górę).
Z kolei Autokult.pl zanotował prawie trzykrotny wzrost zasięgu (z 2,59 do 7,23 proc.). Podobnie zwiększyła się liczba odsłon strony (z 2,16 do 6,4 mln), a średni czas korzystania wydłużył się o 8,7 proc.
Mojeauto.pl przy wzroście zasięgu o 79 proc. (z 0,57 do 1,02 proc.) zyskał 49,7 proc., ale średni czas korzystania ze strony zmalał o 41,3 proc. Natomiast zasięg Scigacz.pl zwiększył się o 46,7 proc. zanotował niewielki wzrost liczby odsłon i spadek przeciętnego czasu korzystania o 48,8 proc.
Natomiast Forumsamochodowe.pl straciło 0,28 pkt proc., 132,6 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (to 13,1, 9,3 i 3,6 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)