„National Geographic” najchętniej kupowanym tytułem podróżniczym. „Voyage” o 44 proc. w dół
W październiku ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2014 roku wyniosła 37 551 egz. i była o 8,88 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,23 proc. i uplasował się na poziomie 23 284 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W październiku ub.r. sprzedał się on w liczbie 9 306 egz., po spadku w skali roku o 2,15 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w październiku 2013 roku był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 44,45 proc. i wyniosła 6 008 egz.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
55 700 |
37 569 |
37 551 |
67 630 |
43 275 |
41 212 |
NG Traveler |
37 200 |
23 284 |
23 284 |
44 845 |
24 312 |
24 312 |
Podróże |
22 500 |
10 556 |
9 306 |
23 500 |
10 873 |
9 510 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
9 758 |
6 008 |
30 000 |
14 566 |
10 816 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 3,15 proc.) pochwalić się mógł „National Geographic”, a najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 17,60 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
55 700 |
37 569 |
37 551 |
56 040 |
36 422 |
36 404 |
NG Traveler |
37 200 |
23 284 |
23 284 |
39 000 |
23 803 |
23 803 |
Podróże |
22 500 |
10 556 |
9 306 |
23 200 |
11 514 |
10 264 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
9 758 |
6 008 |
27 000 |
11 091 |
7 291 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym tytułem podróżniczym. „Voyage” o 44 proc. w dół