NBP wydał 90 tys. zł na kampanię w social media przestrzegającą przed kryptowalutami
Narodowy Bank Polski na działania w mediach społecznościowych w ramach kampanii przestrzegającej przed kryptowalutami przeznaczył 91,2 tys. zł. Aktywności realizowano głównie na Facebooku i YouTubie, m.in. we współpracy z youtuberami z sieci partnerskiej Gamellon.
Jesienią ub.r. Narodowy Bank Polski wspólnie z Komisję Nadzoru Finansowego rozpoczął kampanię „Uważaj na kryptowaluty” mającą edukować odbiorców w zakresie kryptowalut, również związanego z nimi ryzyka. W ramach akcji uruchomiono serwis uwazajnakryptowaluty.pl oraz prowadzono działania w social media.
W środę na portalu Wykop.pl zamieszczono odpowiedź Narodowego Banku Polskiego na wniosek z grudnia ub.r. o przekazanie danych w ramach udostępniania informacji publicznej. NBP poinformował, że na realizację kampanii „Uważaj na kryptowaluty” w mediach społecznościowych przeznaczył 91,2 tys. zł brutto. Środki te trafiły do Facebooka, firmy Gamellon zrzeszającej youtuberów oraz Google’a (do którego należy YouTube).
Biuro prasowe NBP na razie nie potwierdziło autentyczności pisma opublikowanego na Wykopie.
Internauci szybko przypomnieli niektóre materiały youtuberów z ostatnich miesięcy opisujące zagrożenia związane z korzystaniem z kryptowalut.
W styczniu br. premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji ekonomicznej w Davos zapowiedział, że Polska zwiększy regulacje w sprawie kryptowalut lub wprowadzi całkowity zakaz ich obrotem. Jednocześnie kurs bitcoina, najbardziej znanej kryptowaluty, zmalał z ponad 20 tys. dolarów w grudniu ub.r. do ok. 7 tys. dolarów na początku lutego.
Dołącz do dyskusji: NBP wydał 90 tys. zł na kampanię w social media przestrzegającą przed kryptowalutami