Kierownik działu akwizycji SVT, Stephen Mowbray dołącza do NENT Group, wydawcy platformy Viaplay
Grupa Nordic Entertainment (NENT) pozyskała Stephana Mowbaraya, szefa działu akwizycji szwedzkiego wydawcy SVT. Obejmie on funkcję kierownika działu przejęć platformy streamingowej Viaplay.
Mowbray będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie seriali i treści przeznaczonych dla dzieci na wszystkich skandynawskich rynkach platformy Viaplay.
Ogłoszona nominacja ma obowiązywać od początku roku 2022, natomiast do tego czasu Mowbray przeniesie się do Sztokholmu i będzie ściśle współpracował z Louise Faerch, wiceprezeską Viaplay i Viafree Programming.
Mowbray z sukcesem kierował działem przejęć w szwedzkim SVT, gdzie pracował od początku 2008 roku.
Nie mogę się doczekać dołączenia do ambitnego i pełnego pozytywnej energii zespołu grupy NENT. Liczę na to, że Viaplay stanie się miejscem docelowym dla najlepszych produkcji na świecie - skomentował Stephen Mowbray
W latach 1986-1998 Mowbray sprawował rolę kierownika Channel 4 International. Zajmował się brytyjskim programem wydawcy, a w jego obowiązkach leżało budowanie relacji z niezależnymi producentami i reprezentowanie ich na rynku międzynarodowym. Dodatkowo prezentował partnerom z ameryki Północnej i Australii już gotowe programy, oraz te które znajdowały się na etapie przedprodukcyjnym. W późniejszych latach pracował w europejskich stacjach TV7 i Canal+, po czym w 2008 roku dołączył do SVT gdzie początkowo sprawował rolę redaktora zamawiającego.
Grupa NENT jest w trakcie globalnego wdrażania usługi mediów strumieniowych Viaplay
Koncern ma w planach pozyskać 6 mln abonentów w regionie skandynawskim do końca roku 2025. Dodatkowo platforma SVoD ma także trafić na rynek Wielkiej Brytanii w drugiej połowie przyszłego roku. Planowana jest również ekspansja do Kanady, Niemiec, Austrii i Szwajcarii w roku 2023. Wtedy też Viaplay będzie dostępna łącznie w 16 krajach, co przewyższy cel 15 krajów wyznaczony w listopadzie ubiegłego roku przez NENT. Szwedzka platforma streamingowa była początkowo ukierunkowana na rynek skandynawski, gdzie jest liderem segmentu. Niedawno usługa została aktywowana na rynku polskim, łotewskim, litewskim oraz estońskim. Wkrótce pojawi się również w Stanach Zjednoczonych i Holandii.
Viaplay z podwyższonym celem biznesowym
W związku z szerszą ekspansją Viaplay podwyższono jej cele biznesowe. Liczba subskrybentów, którą platforma ma osiągnąć do końca 2025 roku, została podniesiona z ok. 10,5 do ok. 12 mln. NENT Group zakłada, że ok. 6 mln z nich zostanie pozyskane poza Skandynawią (poprzednio planowano ok. 4,5 mln).
Viaplay w Polsce
Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1. Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.
Dołącz do dyskusji: Kierownik działu akwizycji SVT, Stephen Mowbray dołącza do NENT Group, wydawcy platformy Viaplay