Bez współdzielenia kont Netfliksa w Canal+. „Postaramy się znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie”
Część klientów platformy cyfrowej Canal+ podpisała długoterminowe umowy, obejmujące subskrypcję Netfliksa. Niemile się zaskoczyli, kiedy serwis streamingowy zaczął walkę ze współdzieleniem kont. Nie mogą dokupić dostępu dla dodatkowego użytkownika. Rzecznik Canal+ Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zaleca im kontakt z infolinią lub wizytę w salonie.
Pod koniec maja polscy użytkownicy Netfliksa otrzymali e-maila, w którym platforma poinformowała o rozpoczęciu walki z udostępnianiem haseł osobom spoza gospodarstwa domowego. Taki zakaz od lat znajduje się w regulaminie korzystania z usługi, ale na początku działalności najpopularniejszy serwis streamingowy świata sam zachęcał do współdzielenia kont przez osoby bliskie.
W czerwcu polscy subskrybenci Netfliksa, korzystający z aplikacji Smart TV, zostali poproszeni o wskazanie głównego domostwa. Kiedy to uczynili, dostęp osobom mieszkającym w innych miejscach został zablokowany. Użytkownik planu Standard (43 zł miesięcznie) może dokupić dostęp dla jednej osoby spoza domu za 9,99 zł miesięcznie. Osoba wykupująca plan Premium (60 zł) dla dwóch. Dodatkowa osoba musi być pełnoletnia i mieszkać w Polsce.
Canal+ może uwzględnić reklamacje klientów
Subskrypcji dla dodatkowego użytkownika nie mogą dokupić osoby, które wykupują Netfliksa przez partnera zewnętrznego. To dostawcy płatnej telewizji i operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Canal+, UPC Polska, Vectra, Orange Polska. Niektórzy podpisali czy przedłużyli umowy z Netfliksem w ofercie. Wprowadzenie walki ze współdzieleniem kont negatywnie ich zaskoczyło. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły nawet dwie skargi na działania Netfliksa.
Jeden z niezadowolonych klientów Canal+ skontaktował się z portalem Wirtualnemedia.pl z prośbą o interwencję.
- Mając Netflixa w ramach umowy z Canal+, nie ma możliwości „dobrania” dodatkowego konta, aby móc korzystać z platformy poza gospodarstwem domowym. Pewnie część o tym wie, ja dowiedziałem się dziś. Jest to podejrzewam problem dla każdego, kto takie dodatkowe konto chciałby mieć. Mnie wyjątkowo ten fakt zirytował, bo bez problemów jestem gotowy za takiego dodatkowego użytkownika dopłacać zgodnie z cennikiem. Wobec braku takiej możliwości, zostałem z Netflixem o zdegradowanej funkcjonalności (bez możliwości oglądania poza domem, nawet za dopłatą) do końca umowy, co idealne nie jest. Czy ktoś eksplorował rozwiązanie tego problemu? Jeśli nie, to niech chociaż zwrócą na ten fakt uwagę osoby chcące przedłużyć umowę z Canal+ albo myślące o włączeniu Netflixa do umowy z Canal+ - zauważył abonent Canal+.
Co takim abonentom radzi Canal+? - Netflix nie udostępnia żadnemu partnerowi możliwości sprzedaży dodatkowego konta dla klientów. Klienta, który zwrócił się do redakcji z reklamacją, przekierujcie proszę do naszego call center bądź salonu Canal+. Postaramy się znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.
Użytkownicy forum.satkurier.pl w ostatnich tygodniach pisali w komentarzach, że w drodze reklamacji udało im się wyłączyć usługę Netflix przed zakończeniem okresu zobowiązania. Wówczas mogą samodzielnie wykupić subskrypcję serwisu streamingowego i opłacić dodatkowego użytkownika. Tym samym Canal+ „idzie na rękę” abonentom, którzy nie wierzyli w to, że Netflix zacznie egzekwować przestrzeganie swojego regulaminu.
Polacy obchodzą blokadę osób spoza domu
Polscy użytkownicy znaleźli sposoby na obejście blokady współdzielenia kont. Nie dotyczy ona na razie komputerów czy smartfonów. Możliwe jest więc udostępnianie poszczególnych produkcji na duży ekran za pomocą funkcji Chromecast. Część użytkowników instaluje na telewizorach przeglądarki internetowe. Po zalogowaniu się do Netfliksa, oglądanie treści w innym domostwie jest możliwe.
Część użytkowników sięga w tym celu po narzędzia VPN. Inni logują się za pomocą urządzenia mobilnego do sieci Wi-Fi w głównym gospodarstwie przynajmniej raz w miesiącu. To wystarcza, aby dalej korzystać z platformy w innym domu. Netflix zostawił taką „furtkę” dla osób, które mieszkają w więcej niż w jednym miejscu, bo są na przykład studentami. W II kwartale 2023 roku, czyli okresie wprowadzenia na większości rynków blokady dla osób spoza domostwa, Netflix zyskał 6 mln nowych subskrybentów.
Choć Netflix jest na razie jedynym serwisem, który twardo walczy z udostępnianiem haseł, to wkrótce się zmieni. W 2024 roku Disney+ wprowadzi rozwiązania ograniczające udostępnianie konta osobom spoza gospodarstw domowych subskrybentów. - Mamy już możliwości techniczne, żeby monitorować większość takich aktywności. Nie podam konkretnych liczb, poza stwierdzeniem, że sprawa jest znacząca - powiedział szef Disneya Bob Iger. Podkreślił, że strategia w tym zakresie jest dla firmy prawdziwym priorytetem.
Dołącz do dyskusji: Bez współdzielenia kont Netfliksa w Canal+. „Postaramy się znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie”