SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix chce mieć własnego Fortnite’a. Szuka fachowców od monetyzacji gier

Netflix ujawnił kolejne plany związane z obecnością na rynku gier. Firma planuje wydanie tytułu podobnego do Fortnite’a czy Overwatcha, chce zatrudnić specjalistów od monetyzacji takich gier. Netflix nie wyklucza też wydawania gier na komputery PC i konsole.

Kilka dni temu Netflix podał wyniki finansowe za czwarty kwartał 2021 r. W tym okresie pozyskał 8,28 mln subskrybentów netto, z czego większość w Europie, Azji i Afryce. Wzrosły jego przychody i zysk, a wskutek dużej liczby premier zmalała marża. „Squid game” okazał się największym hitem serialowym w historii platformy, a „Czerwona nota” - najlepiej oglądanym filmem.

Czytaj także: HBO Max w Polsce w marcu

Firma zasygnalizowała jednocześnie niższe tempo wzrostu w br., przez co w piątek na giełdzie akcje Netliksa poszybowały w dół o 23,2 proc. do ceny 397,50 dol. za akcję.

Netflix: Będę grał w grę

Netflix, choć ma wciąż pozycję lidera w segmencie VoD, to już od dłuższego czasu notuje słabsze wyniki w pozyskiwaniu nowych użytkowników. Dlatego serwis w 2021 r. postanowił zwrócić się w kierunku nowego dla niego obszaru gier.

W połowie ub.r. Netflix utworzył nowe stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju gier. Objął je Mike Verdu, były wiceprezes Facebooka i dyrektor Electronic Arts. Spekulowano wówczas, że platforma szykuje się w tej sposób na ekspansję na rynku gamingowym.

Te informacje potwierdziły się jesienią 2021 r., gdy Netflix udostępnił swoje pierwsze gry mobilne przeznaczone na smartfony z systemami Androoid i iOS.

Obecnie w ofercie serwisu jest już 13 tytułów:

  • Arcanium: Rise of Akhan
  • Asphalt Xtreme
  • Bowling Ballers
  • Card Blast
  • Dominoes Café
  • Hextech Mayhem: A League of Legends Story
  • Knittens
  • Krispee Street
  • Shooting Hoops
  • Stranger Things: 1984
  • Stranger Things 3: Gra
  • Teeter (Up)
  • Wonderputt Forever

 

Teraz Greg Peters, dyrektor operacyjny Netfliksa zapowiedział podczas spotkania z pracownikami, że firma „ogólnie odnotowuje dobry rozwój” dzięki opublikowanym do tej pory grom, ale zasugerował w tym obszarze także znacznie większe ambicje. Częścią tej strategii będzie budowanie gier związanych z wewnętrznym ekosystemem Netfliksa, co Peters nazwał „ogromną, długoterminową, wieloletnią szansą.”

Ze słów Petersa wynika, że Netflix zamierza przeznaczyć poważne środki na ofertę związaną z grami, w tym także na zakup licencji dotyczących zewnętrznych produkcji.

Menedżer ujawnił, że Netflix postawić m.in. na własne gry zawierające w sobie systemy oferujące użytkownikom wciąż nowe, płatne atrakcje i dodatki.

Czytaj także: Netflix stawia na Koreę po sukcesie „Squid Game”. 25 nowych produkcji w 2022 roku

Peters nie ukrywał, że firma może zaproponować własny tytuł podobny do Fortnite’a,  Apex: Legends czy Overwatcha. Celem tego typu gier jest utrzymanie zaangażowania graczy przez długi czas, dzięki czemu będą świetnie pasować do usługi subskrypcji, na której opiera się Netflix. Wedlu zapowiedzi w przyszłości mogą się też pojawić gry adresowane na komputery PC czy konsole.

Aby zrealizować swoje plany w segmencie gamingu Netflix rozpoczął poszukiwania fachowców, którzy mieliby zająć się monetyzacją gier, chce także zatrudnić dyrektora ds. strategicznych partnerstw w obszarze gamingowym.

Dołącz do dyskusji: Netflix chce mieć własnego Fortnite’a. Szuka fachowców od monetyzacji gier

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl