Netflix szacuje, że pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów
Serwis streamingowy Netflix poinformował, że jego pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów na całym świecie. Z informacji „Wall Street Journal” wynika, że wspólnie z Microsoftem, który pomaga wdrożyć usługę, taką prognozę platforma przedstawiła w dokumencie dla reklamodawców.
Pierwotnie Netflix planował, że wprowadzi tańszy plan z reklamami w 2023 roku. Niedawno informowaliśmy, że serwis przyspiesza prace w tym zakresie i może zaoferować usługę już w listopadzie br. Powodem jest konkurencja ze strony platformy Disney+, która w Stanach Zjednoczonych podobny pakiet zaoferuje 8 grudnia br. Będzie kosztować 7,99 dolarów miesięcznie, co jest obecną stawką za pakiet bez reklam (zdrożeje ona do 10,99 dolarów). Na początku reklamy mają nie zajmować dłużej niż 4 minuty na godzinę.
Liczba widzów będzie wyższa niż liczba subskrybentów
Z szacunków, o których pisze amerykański dziennik wynika, że niewielka część spośród 220,67 mln subskrybentów zdecyduje się na tańszą ofertę. Z prognoz, które objęły Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Koreę Południową, Hiszpanię, Włochy, Australię, Kanadę, Brazylię, Meksyk i Japonię wynika, że liczba potencjalnych widzów spotów reklamowych będzie wyższa niż liczba subskrybentów z tą ofertą i wyniesie 40 mln. Choć Netflix próbuje to ukrócić, to nadal wielu użytkowników dzieli się swoimi loginami i hasłami do platformy z rodziną, znajomymi lub innymi internautami.
Netflix chce sprzedać 15 i 30-sekundowe spoty, które będą pojawiać się przed odtworzeniem produkcji i w jej trakcie. Reklamy nie będą dłuższe niż 4 minuty na godzinę. To znacznie mniej niż w przypadku linearnej telewizji. Nowy pakiet w USA kosztować będzie od 7 do 9 dolarów miesięcznie. Oficjalnie serwis wciąż twierdzi, że dopiero rozpoczął prace nad jego wprowadzaniem. Nowy plan pozwoli platformie zwiększyć przychody dzięki dotarciu do nowych klientów. W II kwartale br. Netflix stracił 1 mln subskrybentów. Na rynku amerykańskim pakiety z reklamami oferują już m.in. HBO Max, Paramount+. Niedawno pisaliśmy, że w USA na opcję z reklamami, zdecydowało się tylko 12 proc. użytkowników HBO Max.
Netflix na reklamach zarobi miliardy
Tylko w krajach Europy Zachodniej Netflix do 2027 roku wygeneruje roczne przychody w wysokości 1,9 mld dol. z reklam. Z prognozy Ampere Analysis wynika, że to więcej niż w Stanach Zjednoczonych i prawie tyle samo co w całej Ameryce Północnej. Analitycy przewidują, że wprowadzanie taniego pakietu z reklamami przyniesie największej platformie streamingowej świata dodatkowe 841 mln dolarów w Europie Zachodniej i 1 mld dol. w Ameryce Północnej.
Na całym świecie Netflix zarobi 5,5 mld dol. rocznie z reklam do 2027 roku, a opłaty subskrypcyjne w tańszej opcji wzrosną do 8,5 mld dol. rocznie. Uruchomienie tańszego pakietu sprawi, że Netflix zarobi 2,2 mld dol. więcej do 2027 roku niż w przypadku modelu wyłącznie subskrypcyjnego, napędzanego wzrostem ARPU w połączeniu ze skromnym wzrostem ogólnej bazy subskrybentów. Ampere szacuje, że łączna liczba klientów będzie o 3,2 proc. wyższa niż bez wprowadzenia pakietu reklamowego.
Dołącz do dyskusji: Netflix szacuje, że pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów