SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia ze wzrostem wpływów w II kwartale. W górę sprzedaż telewizji, w dół telefonii stacjonarnej

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Netia (jej większościowym akcjonariuszem jest Cyfrowy Polsat) osiągnęła wzrost przychodów o 1 proc. do 326,7 mln zł i spadek zysku netto z 15,53 do 14,69 mln zł. Zwiększyła się sprzedaż usługi telewizyjnej i internetu mobilnego, a zmalała sprzedaż telefonii stacjonarnej.

Na koniec czerwca br. grupa Netia miała sprzedanych 1,807 mln usług jednostkowych (RGU), wobec 1,811 mln na koniec marca.

Sprzedaż usługi internetu stacjonarnego zmalała minimalnie (z 604,4 do 604,3 tys.), a telefonii stacjonarnej - z 801,1 do 782,7 tys. Natomiast wynik sprzedażowy usługi telewizyjnej poszedł w górę z 254,1 do 263,1 tys., telefonii mobilnej - ze 128,8 do 132,5 tys., a internetu mobilnego - z 22,7 do 24,4 tys.

Liczba usług jednostkowych świadczonych na własnej infrastrukturze zwiększyła się z 1,201 do 1,207 mln, a tych oferowanych w ramach dostępu regulowanego malała z 610 do 599,8 tys.

- Już w I kw. 2020 roku widać było w wynikach finansowych i operacyjnych Grupy Netia pozytywne przesilenie w panujących od wielu lat trendach. W trakcie II kw. br. - pomimo trudnej sytuacji epidemicznej - pozytywne efekty uległy nawet wzmocnieniu - komentuje Andrzej Abramczuk, prezes i dyrektor generalny Netii.

- Mieliśmy solidne wzrosty na wszystkich kluczowych typach usług, zarówno na rynku B2B, jak i B2C, co pokazuje, że intensywne inwestycje w modernizację sieci do standardu gigabitowego, rozwój centrów danych i zaawansowanych usług ICT, a także współpraca w ramach Grupy Polsat, pozwalają na wypracowanie wyższych przychodów i istotną poprawę rentowności - dodaje.

Na koniec czerwca br. Netia na rynku B2C obsługiwała 563 tys. usług dostępu do internetu (dodanych zostało 6 tys. usług na sieci własnej i tyle samo ubyło na sieci obcej, tj. BSA i LLU na sieci Orange Polska). W efekcie już 74 proc. usług dostępu do internetu świadczonych było na sieciach własnych grupy Netia (po wzroście 1 proc. w ciągu kwartału i o 5 proc. w ciągu roku).

Wskaźnik ARPU dla B2C utrzymuje się na stałym poziomie 55 zł miesięcznie.

Półroczne przychody sprzedażowe grupy Netia poszły w dół rok do roku z 653 do 649,8 mln zł. Wpływy z usług głosowych zmalały ze 152,9 do 130,1 mln zł, a z rozliczeń międzyoperatorskich - z 38,4 do 37,9 mln zł.

Natomiast przychody z usług internetowych (transmisji danych) zwiększyły się z 283,5 do 285,1 mln zł, z usług hurtowych - z 69,5 do 73,5 mln zł, a z pozostałych usług telekomunikacyjnych - ze 105,6 do 121,4 mln zł.

Wydatki grupy Netia na sprzedaż i dystrybucję wyniosły w zeszłym kwartale 64,33 mln zł, wobec 65,51 mln zł rok wcześniej. Koszty prowizji poszły w górę z 4,75 do 6,03 mln zł, a amortyzacji - z 1,28 do 2,23 mln zł.

Natomiast nakłady na billingi, usługi pocztowe i logistykę zmalały z 3,69 do 2,03 mln zł, a na reklamy i promocje - z 2,81 do 2,13 mln zł.

Kwartalny zysk operacyjny grupy Netia zwiększył się  29,74 do 22,33 mln zł. Natomiast wyższe koszty finansowe i podatkowe spowodowały, że zysk netto zmalał z 15,53 do 14,69 mln zł.

Nakłady inwestycyjne (CAPEX) grupy Netia w zeszłym kwartale wyniosły 88 mln zł, a w całym minionym półroczu162 mln zł, wobec 165 mln zł rok wcześniej.

Zadłużenie netto firmy na koniec czerwca wyniosło 575 mln zł, co stanowi dźwignię finansową na poziomie 1,26x zysku EBITDA za ub.r. wynoszącego 457 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Netia ze wzrostem wpływów w II kwartale. W górę sprzedaż telewizji, w dół telefonii stacjonarnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl