SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O 5 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych, zyskało RMFFM

Rozgłośnie radiowe zarobiły w lipcu 2009 roku 143 mln zł wobec 151mln zł w 2008 r. Liderem był Broker FM oraz radio RMF FM, dużyspadek grupy Eurozet - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Broker FM (m.in. RMF FM i RMF Maxxx) zanotowałw lipcu 2009 wzrost cennikowych wpływów reklamowych do poziomu 44mln zł (więcej o 6 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 roku) -wynika z monitoringu rynku reklamy radiowej firmy ExpertMonitor przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Eurozet(m.in. Radio ZET) - 35,4 mln zł (10 mln zł mniej niż w lipcu 2008)a na trzecim miejscu uplasowała się Grupa Radiowa Time (m.in. Eska)- 34,5 mln zł.

Wszystkie monitorowane stacje radiowe zarobiływ lipcu 2009 roku 143 mln zł wobec 151 mln zł w 2008 r.

[Data]VII.2009
TOP 5 NadawcaKoszt [zł]
BROKER FM44 074 217 zł
EUROZET35 419 213 zł
GRUPA RADIOWA TIME34 564 187 zł
AGORA S.A.17 523 820 zł
POLSKIE RADIO8 267 071 zł


[Data]VII.2008
TOP 5 NadawcaKoszt [zł]
EUROZET45 031 328 zł
BROKER FM37 753 383 zł
GRUPA RADIOWA TIME36 656 029 zł
AGORA S.A.16 036 597 zł
POLSKIE RADIO12 525 685 zł



Wśród stacji ogólnopolskich najwięcej zarobiło radio RMFFM - 37,2 mln zł (wzrost o 12 proc.). Na kolejnychmiejscach znalazły się: Radio Zet - 29,3 mln zł (spadek o 25proc.), Program III Polskiego Radia - 2 mln zł (spadek o 46 proc.)a Program I - 2 mln zł (spadek o 44 proc.).
stacje ogólnopolskieVII.2009
MediumKoszt [zł]
RMF FM37 205 610 zł
ZET29 350 805 zł
PR 32 068 270 zł
PR 11 968 710 zł
PR EURO11 864 zł
stacje ogólnopolskieVII.2008
MediumKoszt [zł]
ZET38 963 970 zł
RMF FM32 831 465 zł
PR 33 764 070 zł
PR 13 531 075 zł
PR 232 490 zł


W grupie stacji ponadregionalnych na pierwszymmiejscu znalazło się radio Eska Rock - 1,4 mln zł.

stacje ponadregionalneVII.2009
MediumKoszt [zł]
ESKA ROCK1 424 210 zł
TOK FM1 256 060 zł
RMF Classic769 793 zł
PLANETA FM700 695 zł
CHILLI ZET569 195zł
[Data]VII.2008
TOP 5 sieci [Medium]Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK32 190 037 zł
Złote Przeboje12 241 770 zł
Audytorium 175 198 050 zł
RMF Maxxx4 350 413 zł
Eurozet Planeta_lokalne2 643 684 zł



Na pierwszym miejscu sieci radiowych znalazłosię Radio Eska - 30 mln zł (spadek o 6 proc.).

[Data]VII.2009
TOP 5 sieci [Medium]Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK29 930 169 zł
Złote Przeboje13 932 359 zł
RMF Maxxx6 021 118 zł
Audytorium 174 218 227 zł
Eurozet Planeta_lokalne2 397 432 zł


[Data]VII.2008
TOP 5 sieci [Medium]Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK32 190 037 zł
Złote Przeboje12 241 770 zł
Audytorium 175 198 050 zł
RMF Maxxx4 350 413 zł
Eurozet Planeta_lokalne2 643 684 zł



dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowychnetto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bezautopromocji - expert-monitor.pl.

Dołącz do dyskusji: O 5 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych, zyskało RMFFM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl