Od gazetek promocyjnych klienci oczekują różnorodności
Gdyby konsumenci mieli wybór, to chętniej korzystaliby z gazetek promocyjnych zawierających zróżnicowaną ofertę, czyli taką, która pochodzi z różnych sieci handlowych i różnych sklepów, także internetowych - wynika z badania zrealizowanego przez NielsenIQ.
Przeglądanie jednej publikacji zawierającej oferty wielu sklepów czy przeglądanie kilku tradycyjnych gazetek promocyjnych?
Z przeprowadzonego przez NielsenIQ badania wynika, że badani wolą bardziej oglądać jedną gazetkę promocyjną ze skumulowaną ofertą wielu sklepów, niż kilka gazetek z różnych sieci handlowych.
Badanie zrealizowane przez NielsenIQ pokazało również, że użycie do druku papieru z recyclingu, a także przekazanie przez wydawcę części zysku na cele charytatywne, są wysoko oceniane przez potencjalnych czytelników.
- Badaliśmy bezpłatny, papierowy magazyn „W Koszyku”, który prezentuje obok siebie, w jednym grzbiecie, różne oferty różnych sklepów. Okazało się, że taki sposób pokazywania promocji konsumentom ma szansę przyciągnąć nie tylko obecnych użytkowników gazetek, ale też przekonać część tych niekorzystających z gazetek papierowych, szczególnie wśród kobiet - mówi Karolina Flaht-Soroka, consumer and shopper insights team manager z NielsenIQ, współautorka badania.
Badanie CLT (Central Location Test – wywiady face 2 face) oraz badanie online.CLT: próba - osoby mające wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym, w wieku 18-65, korzystające z papierowych gazetek sklepów [Wszyscy użytkownicy], n=210; badanie przeprowadzone w Jaśle, Kielcach i Olsztynie. Kwoty na wiek i płeć. Badanie online: próba - osoby mające wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym, w wieku 18-65, niekorzystające z papierowych gazetek sklepów lub korzystające z nich rzadziej niż raz w miesiącu (non userzy), n=102. Kwoty na wiek, płeć i wielkość miejscowości.
Dołącz do dyskusji: Od gazetek promocyjnych klienci oczekują różnorodności